آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61052
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
سرپرست شهرداری اهر مطرح کرد:

طرح زیباسازی خیابان‌های شهر اهر اجرا می‌شود/ دلیل تأخیر در جمع‌آوری زباله‌ها «خرابی خودروی» حمل زباله است/ شهرداری اهر به تعهد آسفالت‌ریزی ۱۰۰ کوچه عمل می‌کند/ دلیل توقف عملیات اجرایی خیابان چای‌کنار شرقی چیست؟

طرح زیباسازی خیابان‌های شهر اهر اجرا می‌شود/ دلیل تأخیر در جمع‌آوری زباله‌ها «خرابی خودروی» حمل زباله است/ شهرداری اهر به تعهد آسفالت‌ریزی ۱۰۰ کوچه عمل می‌کند/ دلیل توقف عملیات اجرایی خیابان چای‌کنار شرقی چیست؟

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عباس حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ساماندهی زباله‌گاه اهر اظهار داشت: پیرو تأکیدات مراجع ذی‌صلاح مبنی‌بر این‌که یکی از منشأهای بوی نامطبوع در اهر «زباله‌گاه» است؛ سریعاً با توصیه‌های کارشناسان محیط زیست اقدام به ساماندهی زباله‌گاه کردیم.

سرپرست شهرداری اهر با ذکر این‌که وضعیت سرویس‌های بهداشتی همواره جزو مواردی است که شهروندان اهری نسبت به آن گلایه به حق دارند، افزود: بنده از هفته‌ی پیش شهرداری اهر را تحویل گرفته‌ام و سعی کردم بر اساس اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کارشناسان اقداماتی از جمله رفع نواقصات سرویس‌های بهداشتی سطح شهر اهر را تکمیل کنیم، وضعیت سرویس‌های بهداشتی جزو مواردی است که همواره شهروندان نسبت به آن گلایه دارند.

وی از آغاز آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر عمومی شهر اهر خبر داد و گفت: در حدود ۱۰۰ کوچه‌ای که ساکنین آن‌ها در قالب مشارکت مردمی به حساب شهرداری اهر هزینه واریز کرده‌اند و جزو تعهدات شهرداری بوده را در دستور کار قرار داده‌ایم و در خصوص آسفالت ریزی در سطح شهر و معابر و کوچه‌ها سعی خواهیم داشت در صورت مساعد بودن شرایط جوی حداقل ۴۰۰۰ تُن آسفالت‌ریزی داشته باشیم.

حسن‌زاده در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که دلیل توقف عملیات خیابان چای‌کنار شرقی چه بود؟ بیان کرد: عملیات اجرایی خیابان چای‌کنار شرقی در حالی شروع شده بود که ۷۰ درصد مالکان زمین‌های واقع در مسیر خیابان چای‌کنار شرقی هنوز با شهرداری اهر به توافق و مصالحه نرسیده بودند، شهرداری اهر نیز نمی‌تواند خودسرانه در زمین شهروندان پروژه عمرانی اجرا کند و اگر این اقدام انجام می‌شد مالکان حق شکایت از شهرداری را داشتند که قطعاً به نفع شهرداری نبود.

سرپرست شهرداری اهر ادامه داد: اگر املاک واقع در مسیر پروژه عمرانی و مسیرگشایی تملک و یا با مالکان توافق نشود نهایتاً منجر به تضییع حقوق شهرداری اهر یا شهروندان اهری می‌شود و حتی در پروژه چای‌کنار شرقی توافقات با مالکان در هیأت تطبیق مصوبات تأیید نشده است. در غیر این‌صورت شهرداری اهر در شکایات مالکان محکوم به پرداخت چندین برابر ارزش توافقات می‌شود. البته غیر از این پروژه‌ای نیست که متوقف شده باشد.

وی از ساماندهی پارک بوستان بعثت منطقه‌ی عادل‌آباد خبر داد، یادآور شد: ساماندهی پارک بعثت که جزو مطالبات منطقه‌ی عادل آباد بود در دستور کار شهرداری اهر قرار گرفت و در حال حاضر اقدام به اصلاح هندسی، روشنایی، احداث کف‌پوش و … می‌کنیم.

حسن‌زاده در پاسخ به سؤالی دیگری در خصوص انتقاد شهروندان از تأخیر در جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر گفت: در سطح شهر اهر ۶۵۰ باکس زباله و ۹ دستگاه خودروی حمل زباله داریم، حمل زباله ۶۵۰ باکس زباله به زباله‌گاه پروسه زمان‌بری دارد ولو اینکه یکی از خودروهای حمل زباله به دلیل فرسودگی در تعمیرگاه است و ۸ خودروی حمل زباله باید تمامی مناطق شهر را پوشش قرار دهند از این‌رو پروسه جمع‌آوری و حمل زباله بعضاً ۲۴ ساعته هم می‌شود، هرچند تا تعمیر خودروی حمل زباله و از بابت تأخیر به وجود آمده در حمل زباله از شهروندان اهری پوزش می‌طلبیم.

سرپرست شهرداری اهر با ذکر این‌که عدم آسفالت‌ریزی یک لاین خیابان ولی‌عصر جنوبی و به دلیل نامناسب بودن آن؛ مردم مجبور به تردد خلاف جهت خیابان می‌شوند، ابراز داشت: یک لاین خیابان ولی‌عصر جنوبی چندین سال قبل آسفالت‌ریزی شده و یک لاین از وضعیت نامطلوبی برخوردار است که موجب می‌شود تا شهروندان خلاف جهت تردد نمایند و این امر حوادث ناگواری را به وجود می‌آورد از این‌رو شهرداری اهر متعهد است تا به مطالبات مردم پاسخ دهد و آسفالت‌ریزی این خیابان را به جهت مطالبه‌ی به حق مردم در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی از اجرای طرح ساماندهی و زیباسازی «خیابان‌های شهر اهر» با پایلوت خیابان فرمانداری اهر خبر داد و گفت: قصد داریم تا زیباسازی خیابان و رفع نواقصات خیابان‌های سطح شهر اهر اجرا کنیم و این طرح خیابان به خیابان اجرا می‌شود.

حسن‌زاده اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که قصد اجرای آن را داریم نورپردازی و زیباسازی پل‌های چای‌کنار است، که به صورت پایلوت در یکی از پل‌ها اجرا خواهد شد و در صورت موافقت و استقبال شهروندان اهری؛ نورپردازی مابقی پل‌های اتصالی بین نیمه‌ی شرقی و غربی را اجرایی می‌کنیم.

سرپرست شهرداری اهر با تأکید بر این‌که پاکسازی زوائد بصری شهری تداوم می‌یابد، افزود: گلایه‌های شهروندان از زواید بصری شهر مدت‌ها بود مطرح می‌شد، از این‌رو چون شهرداری اهر نهادی عمومی و متعلق به مردم و باید پاسخگوی مطالبات باشد پاکسازی زواید بصری را به مرحله اجرا درآوردیم و قول ما این است که این حرکت تداوم خواهد یافت.

وی تصریح کرد: جرایم تخلفات ساختمانی یا همان ماده صد یکی از محل‌های درآمد شهرداری‌هاست که با منابع مالی حاصل از تخلفات ساختمانی؛ هزینه‌های جاری و خدماتی شهرداری تأمین می‌شود، پیرو اخطاریه‌هایی که پیش از بنده صادر شده به افرادی که در ساخت‌وساز مرتکب تخلف ساختمانی شده و جریمه ماده صد را پرداخت نکرده بودند، ۱۲ باب مغازه پلمب شدند؛ به هر حال منابع حاصل از جرایم تخلفات ساختمانی متعلق به بیت‌المال است و نباید حقوق شهرداری تضییع شود.

حسن‌زاده با ذکر این‌که حقوق تیرماه و مردادماه کارکنان شهرداری اهر هنوز پرداخت نشده است، بیان داشت: در تلاشیم تا در اسرع وقت حقوق معوقه کارکنان شهرداری اهر را پرداخت کنیم. تا به امروز بسیاری از برنامه‌هایمان عملی نشده چراکه هنوز تفویض اختیار به سرپرست شهرداری نشده است؛ امیدوارم اگر اختیارات تفویض شود بتوانیم برنامه‌هایی‌مان را عملی کنیم.

سرپرست شهرداری اهر؛ ساماندهی ورودی‌های شهر اهر را جزو برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری اهر ذکر کرد و گفت: احداث ۲ پارک محله‌ای را در برنامه داریم، در مناطقی همچون گِن‌دره، شله‌بران، چلب‌وردی و خیام‌ها فضای سبز یا پارک برای تفریح شهروندان اهری نداریم از این‌رو در نظر داریم تا فضای سبز را در مناطق محروم توسعه دهیم.