آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 25938
دوشنبه - ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
امام جمعه اهر:

طرح ساماندهی و تبدیل گورستان نادرقوجا به فضای سبز همچنان بی‌نتیجه مانده است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جلسه ساماندهی گورستان‌های شهرستان اهر با تبریک سالروز تشکیل بسیج، اظهار کرد: ثمرات درون‌مرزی ” بسیج ” پیروزی در دوران دفاع مقدس و از ثمرات برون‌مرزی بسیج انقراض تروریست‌های داعش در عراق و سوریه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی جلسات هیچ‌گونه ثمره‌ای ندارد در حالی که خروجی و ثمرات جلسات بسیار مهم‌تر از برگزاری آن است، افزود: به نظر بنده قضیه پیچیده‌ای که نتوان آن را حل کرد نداریم البته بنده بیش از همه در جریان مسائل گورستان‌های بهرام‌آباد و نادرقوجا و خانه‌های سازمان هستم و معتقدم که مصوبات جلسات باید تحقق یابد و اگر در صورت‌جلسه‌ای مصوبه وجود دارد تمامی طرفین قانع بوده و مصوبات را عملی کنند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: اگر مصوبات به‌درستی عملیاتی شود دیگر نیاز به برگزاری جلسات دوباره و تلف کردن وقت نداریم به‌طور مثال بحث گورستان نادرقوجا از سال‌های دور مطرح بود و اگر تنها از مراحل متروکه شدن و ساماندهی گورستان نادرقوجا بگوییم بیش از یک کتاب می‌شود در حالی که تاکنون فرمانداران، شهرداران و شوراهای مختلف آمده و رفته‌اند ولی متأسفانه طرح ساماندهی و تبدیل گورستان نادرقوجا به فضای سبز همچنان بی‌نتیجه مانده است.

حاجی‌زاده اضافه کرد: به نظر بنده به هرجایی که دست می‌گذاریم و آنجا به‌صورت ویرانه به حال خود رها شود اصلاً خوش نیست و اگر قصد ساماندهی گورستان‌ها را داریم اول باید آن گورستانی که از قدیم‌الایام نیمه‌تمام مانده را به اتمام برسانیم و مردم مشاهده کنند که اقداماتی انجام می‌گیرد بعد نسبت به ساماندهی سایر گورستان‌های متروکه اقدام کنیم و از سویی ساماندهی گورستان بهرام‌آباد که عملیات اجرایی در آن شروع‌شده باقوت تمام ادامه یابد.

وی بابیان اینکه موقوفه‌ها نه متعلق به بنده و نه دیگر مسئولان نیست و این‌طور نیست که موقوفه‌ها همانند ارث پدری آن‌طور که دلمان خواست فضل و بخشش‌کنیم، گفت: همه ضمن اینکه حافظ منافع مردم، بیت‌المال هستیم بایستی حافظ موقوفه‌ها نیز باشیم.

امام جمعه اهر اضافه کرد: بر اساس تصمیم‌گیری‌های قبلی مقرر شده تا گورستان‌های آیت‌الله برقی و حاج معین در سطح شهر اهر فعال باشند و جهت ساماندهی از دفن اموات در سایر گورستان‌ها جلوگیری شود.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه ساماندهی گورستان‌های نادرقوجا و بهرام‌آباد به‌خودی‌خود اتفاق نیفتاده بلکه مردم برای رعایت حال دیگر شهروندان اهری همکاری لازم را داشته‌اند، بیان داشت: امیدواریم مسئولان مربوطه با هدف خدمت گذاری و آسایش مردم با همدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و مشکلات گورستان‌های متروکه را رفع کنند.

انتهای پیام/