اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر
کد خبر : 61205
شنبه - ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر عنوان کرد:

ظرفیت محدود تأسیسات؛ امکان توسعه بیمارستان باقرالعلوم اهر را نمی‌دهد/ اختصاص یک دستگاه یونیت سیار دندان‌پزشکی به اهر/ احداث بیمارستان دوم در اهر باید اولویت نخست باشد/ ساختمان مستقل برای پایگاه شماره ۳ فوریت‌های پزشکی احداث می‌شود

ظرفیت محدود تأسیسات؛ امکان توسعه بیمارستان باقرالعلوم اهر را نمی‌دهد/ اختصاص یک دستگاه یونیت سیار دندان‌پزشکی به اهر/ احداث بیمارستان دوم در اهر باید اولویت نخست باشد/ ساختمان مستقل برای پایگاه شماره ۳ فوریت‌های پزشکی احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در نشست مشترک با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که ۱۸ نفر از دانشجویان دانشکده پرستاری اهر غیربومی هستند، اظهار داشت: در بین دانشجویان دانشکده پرستاری اهر تنها ۲ یا ۳ نفر دانشجوی بومی داریم و مابقی غیربومی هستند، البته مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حضوری دانشجویان دانشکده پرستاری اهر فراهم شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با قدردانی از پیگیری‌های نماینده مردم اهر و هریس برای تأمین قطعات دستگاه MRI بیمارستان اهر افزود: اگر پیگیری‌ها از وزارت بهداشت نبود قطعاً تأمین قطعات MRI با ماه‌ها تأخیر مواجه می‌شد، اما نباید فراموش کنیم که ارزش سرمایه‌گذاری با این دستگاه در حدود ۳۰ میلیارد تومان است. هرچند امیدوار نبودیم قطعات به دست‌مان برسد چون شهرستان‌های اولویت‌دارتر از اهر در لیست وزارت بهداشت بودند ولی با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس اولویت با بیمارستان اهر شد.

وی، خواستار پیگیری و اخذ مجوز احداث بیمارستان دوم در شهرستان اهر شد و گفت: احداث بیمارستان دوم در اهر موضوعی است که نباید فراموش یا اولویت دست چندم شمرده شود، چراکه هر روز بار مراجعات به بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال افزایش است و با توجه به اینکه تأسیسات این مرکز درمانی قابل توسعه نیست لذا این امر امکان توسعه بخش‌های بیمارستان اهر را از ما می‌گیرد.

میرزاپور از برنامه‌ریزی برای احداث ساختمان مستقل پایگاه شماره ۳ فوریت‌های پزشکی شهرستان اهر در درمانگاه شماره ۷ بهداشت خبر داد و افزود: پایگاه شماره ۳ شهری فوریت‌های پزشکی فعلاً در محوطه مجتمع سابق شبکه بهداشت و درمان مستقر است، اما بایستی برای این پایگاه ساختمان مستقل احداث کنیم. از طرفی پایگاه فوریت‌های پزشکی در روستای ورگهان نیز راه‌اندازی می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر با ابراز نگرانی از فروش غیرمجاز قرص برنج در برخی فروشگاه‌های اهر تأکید کرد: متأسفانه از ابتدای سال‌جاری ۶ نفر به دلیل استفاده از قرص برنج در اهر جان‌باخته‌اند و لازم است تا با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به جمع‌آوری قرص برنج از فروشگاه‌های غیرمجاز اقدام شود.

وی همچنین از اختصاص یک دستگاه یونیت سیار دندان‌پزشکی به شبکه بهداشت و درمان اهر در راستای پیگیری نماینده اهر و هریس خبر داد و افزود: هیچ شهرستانی در آذربایجان‌شرقی به جزء شهرستان اهر یونیت سیار دندان‌پزشکی ندارد و چون این تجهیزات در اختیارمان قرار گرفت قصد داریم خدمات دندان‌پزشکی در روستاهای محروم شهرستان اهر به روستائیان و دانش‌آموزان روستایی ارائه دهیم.

میرزاپور بابیان این‌که در طول یک و نیم سال گذشته بیمارستان باقرالعلوم اهر از نظر درآمد و منابع مالی با چالش مواجه شده است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم تنگنای مالی و درآمدی بیمارستان باقرالعلوم اهر، سعی کردیم خدمات مطلوبی ارائه دهیم و از تعطیلی احتمالی برخی بخش‌ها جلوگیری کردیم.