آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 29868
سه شنبه - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۸
روایت عبدالهی از دیدار با معاون اول رئیس جمهوری؛

عبدالهی: توسعه راه‌آهن به هریس و اهر از مهم‌ترین خواست مردم است/ جهانگیری: استمهال وام زلزله در اهر و هریس قابل پیگیری است

عبدالهی: توسعه راه‌آهن به هریس و اهر از مهم‌ترین خواست مردم است/ جهانگیری: استمهال وام زلزله در اهر و هریس قابل پیگیری است

به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در دیدار نمایندگان استان آذربایجان شرقی با معاون اول رئیس‌جمهور را این گونه روایت می کند؛

عبدالهی در این دیدار گفت: توسعه راه‌آهن به شهرستان‌های هریس و اهر از جمله مهم‌ترین خواست مردم این منطقه می‌باشد، توسعه راه‌آهن به این منطقه علاوه بر اهمیت اش می تواند در توسعه اهر و هریس نقشی بی‌بدیل ایفاء نماید.

وی افزود: آقای جهانگیری! مردم اهر و هریس به علت دریافت زلزله که عمدتاً اغلب خانواده‌ها به دلیل درآمد کم نمی‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند، وضعیت مالی مردم خوب نیست دولت فکری برای استمهال وام مردم اهر و هریس که در جریان زلزله گرفته‌اند بکند، دوباره تأکید داریم دستوری نسبت به استمهال وام زلزله بدهید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اضافه کرد: آقای جهانگیری خواسته دیگر بنده از حضرت‌عالی، باز کردن تقسیمات سیاسی است، برخی از روستاهای بزرگ حوزه انتخابیه اینجانب در تقسیمات نیازمندند که به شهر ارتقاء یابند.

عبدالهی بابیان اینکه جناب جهانگیری؛ آقای روحانی قول دادند بزرگراه اهر – هریس – تبریز سال ۹۵ به اتمام می‌رسد اما نرسید، مردم این منطقه به دلیل تأخیری که در احداث این بزرگراه صورت گرفته عزیزانشان را از دست می‌دهد، ادامه داد: امیدواریم با دستور شما روند احداث بزرگراه تسریع شود و دیگر شاهد فوت همشهریانمان در این جاده نباشیم.

وی پیشنهاد کرد: لطفاً اکیپی مشخص کنید تا در مدت ۲ ماه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که در امر سرمایه‌گذاری مانع ایجاد می‌کنند مشخص شود و اینکه این موانع را در کشور رفع نمایید تا سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق محروم جان دوباره گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بیان داشت: آقای جهانگیری، همان‌طور که استحضار دارید شهرستان‌های هریس و اهر از مناطق معدن خیز کشور به شمار می‌روند و با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان‌ها درخواست می‌کنیم تا در ایام‌الله دهه فجر ضمن سفر به شهرستان‌های اهر و هریس از معدن طلای هریس و معدن مس انجرد بازدیدی داشته باشید.

عبدالهی خاطرنشان کرد: عملکرد شرکت ملی مس ایران در هریس و اهر جای گلایه دارد این شرکت آن‌طور عملکردی ندارد که از آن تعریف و تمجید کنیم.

استمهال وام زلزله قابل پیگیری است

وی یادآور شد: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که به درخواست استمهال وام زلزله در اهر و هریس عکس العملی نشان داد و گفت که استمهال وام زلزله شهرستان های اهر و هریس قابل پیگیری است.

انتهای پیام/