آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60042
پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
فرمانده سپاه ناحیه اهر خبر داد؛

غربال‌گری ۲۰۷۰۰ نفر از جمعیت شهری اهر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی/ توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی نیازمند در اهر

غربال‌گری ۲۰۷۰۰ نفر از جمعیت شهری اهر در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی/ توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی بین بیماران کرونایی نیازمند در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار موسی صفی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان اهر اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور کنترل و مدیریت اپیدمی بیماری کووید-۱۹ با مشارکت دستگاه‌های دولتی، سپاه شهرستان و سایر نهادها در شهرستان اهر اجرا می‌شود.

وی افزود: از بدو اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا به امروز؛ ۲۰۷۰۰ نفر از جمعیت شهر اهر به صورت محله‌محور و پایش خانه به خانه غربال‌گری شده‌اند که ازاین تعداد ۴۲۶ نفر افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده بودند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: محوریت این طرح شناسایی، غربال‌گری و قرنطینه افراد مبتلا به ویروس کروناست تا به نوعی بتوانیم با درمان خانگی و رعایت قرنطینه جهت قطع انتقال زنجیره این بیماری؛ در کاهش ورودی بیمارستان اهر جلوگیری کنیم.

صفی با اشاره به این‌که تاکنون نزدیک به ۹۰۰ مورد به کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند تذکر اقناعی و ارشادی داده شده است، بیان کرد: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۳۲ تیم نظارتی از بسیجیان سپاه ناحیه اهر سازماندهی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۶۴ نفر از بسیجیان در قالب تیم‌های ۲ نفره در گروه‌های مراقبتی مشتکل از یک نفر مراقبین سلامت و ۲ نفر بسیجی ذیل طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت غربال‌گری و شناسایی افراد مبتلا به کرونا سازماندهی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه ۶۵ تیم حمایتی از بسیجیان به منظور حمایت از بیماران کرونایی در محلات خدمات‌رسانی می‌کنند تا به بهانه انجام امورات و تامین مایحتاج زندگی قرنطینه خانگی را نقض کنند، تصریح کرد: از طرفی این تیم‌های حمایتی تا به امروز نزدیک به ۱۰۰ بسته معیشتی تحویل بیماران کرونایی نیازمند داده‌اند.

صفی تاکید کرد: بیماری کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد و بیماری که از نظر درآمد و معیشت مشکلاتی دارد باید به این قشر بیش از پیش توجه داشته باشیم.