آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 61247
شنبه - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

“فرش هریس” به عنوان سفیر فرهنگی و هنری در تمام جهان برای ایران اسلامی باشد

“فرش هریس” به عنوان سفیر فرهنگی و هنری در تمام جهان برای ایران اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد محرم‌زاده شامگاه امروز در پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر ارسباران اظهار داشت: این جشنواره با حضور هنرمندانی از ۱۵ استان کشور در قالب ۲۵ گروه نمایشی صحنه‌ای، خیابانی و سنتی از ۱۷ آبان تا امروز برگزار شد.

وی افزود: شهرستان اهر، شهر تمدن‌ها، شهر فرهنگ‌ها و شهر زادگاه شیخ شهاب الدین اهری که از عارفان قرن هفتم هجری قمری است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: این شهرستان قدمت و تاریخی با قدمت بسیار عظمت و گذشته‌ای بسیار درخشان دارد.

محرم زاده در ادامه افزود: سنگ نوشته سغندل نشان می‌دهد این شهرستان قدمت شش هزار و پانصد ساله دارد و همچنین این شهرستان در تمام اعصار و قرن ها درخشیده  و گذشته خیلی درخشانی دارد.

وی به عظمت ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: ارسباران، منطقه‌ای بسیار بزرگ و مردمی باتمدن و با فرهنگ دارد و در دروان نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در تمامی آزمایش‌ها، آزمون خود را پس داده و در تمام صحنه‌ها حضور داشته‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: منطقه ارسباران پتانسیل بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد که انتظار داریم  حمایت‌های مادی و معنوی از  جوانان این منطقه به عمل آید.

عضو کمیسوین عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل خانه هنر هریس یادآور شد: در  زلزله ارسباران در سال ۹۱ از طرف خانه سینمایی در مرکز شهرستان هریس،  یک خانه هنر کلنگ زنی شد.

محرم زاده ابراز کرد: خانه هنر هریس تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه شده است که ۲۰ درصد از این عملیات باقی مانده  که برای تکمیل این خانه ،حدود دو میلیارد نیاز به اعتبار داریم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابه فرموده حضرت امام خمینی(ره) انقلاب جمهوری اسلامی انقلاب فرهنگی است و باید به فرهنگ جامعه بیشتر اهمیت داده شود، فلذا در این راستا انتظار داریم برای تکمیل خانه هنر شهرستان هریس مساعدت شود.

عضو کمیسوین عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تجهیز سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمبود شدید اعتبارات فرهنگی و هنری را از دیگر مشکلات شهرستان هریس عنوان کرد و گفت: توجه به بعد هنری فرش هریس نیز یک ضرورت است.

محرم زاده در پایان گفت: فرش هریس یک برند بین اللملی بوده و  با توجه به بعد هنری فرش هریس، در راستای حمایت از این هنر و صنعت منطقه که اقتصاد خانوارهای منطقه را به شدت وابسته به آن کرده امیدواریم با حمایت های مسئولین ،فرش هریس به عنوان سفیر فرهنگی و هنری در تمام جهان برای ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام/۱۱۱/ی