آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 13189
شنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
آیت‌الله خاتمی در اهر مطرح کرد:

“نفوذ” یعنی ترویج اندیشه “ما نمی‌توانیم” در کشور/ تهدیدات فضای مجازی بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت است

“نفوذ” یعنی ترویج اندیشه “ما نمی‌توانیم” در کشور/ تهدیدات فضای مجازی بسیار خطرناک‌تر از جنگ سخت است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله سید احمد خاتمی در نشستی با مسئولین و خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان شهرستان اهر، اظهار داشت: کسانی امام جمعه می‌شوند که ملأ باشند و ملأ کسی است که عضو خبرگان رهبری بوده و در انتخابات مجلس خبرگان که حدود ۵۰۰ نفر شرکت کردند و تعدادی رأی آوردند و تعدادی هم‌رأی نیاوردند البته این رأی نیاوردن‌ها افتخار پوست آن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در شرایط کنونی در پی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، افزود: دشمن در عرصه خارجی و داخلی موضوعاتی همچون پروژه براندازی را دنبال می‌کند و همین پروژه براندازی در عرصه خارجی به یک‌شکل و در عرصه داخلی به شکلی دیگر است، دشمن در عرصه خارجی می‌خواهد فرش را از زیر پای ایران بکشد و هر جایی که ایران و اندیشه انقلاب حضور دارد قصد دارند به شیوه نرم و اگر نشد به شیوه سخت زیر پای ایران را خالی کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کشور بحرین تاکنون که نزدیک به ۵۰ سالی می‌شود که فرهنگ امام راحل زنده است، بنده که به کشور بحرین دعوت‌شده بودم در آنجا گفتند دو نوع باید سخنرانی اخلاقی و سیاسی کنم و آن زمان در تمامی حسینیه‌ها عکس امام خامنه‌ای بود و در بازار پارچه نوشته الامام بود در حالی که ما در تهران و قم این‌گونه حرکت‌هایی را ندیده بودم این حرکت بحرینی‌ها بدان معنی است که فرهنگ انقلاب در آن کشور حاضر است.

آیت‌الله خاتمی بابیان اینکه در لبنان فرهنگ ایران اسلامی و انقلاب حاکم است، گفت: به دلیل اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی در لبنان حاکم است دشمنان آمدند و حزب‌الله لبنان را تحریم کردند و بستن حساب حزب‌الله لبنان یعنی همان تحریم ایران است در حالی که دشمن سعی دارد هر جایی که پا می‌گذارد فرهنگ انقلاب اسلامی وجود نداشته باشد در سوریه هم همین‌طور است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اگر کسی بگوید دشمن از پروژه براندازی عبور کرده این تفکر ساده‌انگاری است، دشمنان به‌شدت به دنبال براندازی نظام به هر شکلی هستند در طول این سی و هشت سال تمامی راه‌ها را رفته‌اند که یکی از آن جنگ تحمیلی است و از طرفی دیگر برای براندازی نظام جمهوری اسلامی شش کودتا تدارک دیدند ولی نشد و برخی از کودتاها یک ربع مانده به استارت کار خنثی و کودتاچی‌ها دستگیر شدند.

وی در ادامه بیان داشت: صدام زمان جنگ تحمیلی در وسط مصاحبه خود گفت مصاحبه دیگر سه روز بعد در تهران خواهد بود و همین صدام سه‌روزه قصد داشت تا ایران را اشغال کند ولی به هشت سال به طول انجامید اما بازهم به نتیجه نرسیدند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پروژه براندازی نظام از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با شهادت ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه دنبال شد، اظهار کرد: نباید تردید نداشته باشید که فتنه ۸۸ نیز جزو پروژه براندازی نظام بود ولی به‌نوعی نام این حرکت را جنگ نرم گذاشتند ولی نتوانستند تحمل کنند و به جنگ سخت تبدیل کردند، عاشورای سال ۸۸ تهران به میدان جنگ تبدیل‌شده بود

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه نفوذ یعنی اندیشه «ما نمی‌توانیم» در کشور ترویج شود، ادامه داد: این رویکرد اگر روی اندیشه تصمیم‌گیرندگان بنشیند نابود می‌شویم، چراکه یکی از راه‌های نفوذ بزک‌کردن دشمن است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های براندازی نظام، گاهی با اقدامات سخت و گاهی با اقدامات نرم است، ابراز داشت: وظیفه ما نشر دین است، ما باید همیشه مطیع ولایت باشیم چرا که خداوند بر ملت ایران نعمتی همچون مقام معظم رهبری را ارزانی داشته و در این صورت است که می‌توانیم در برابر تهدیدات سخت و نرم دشمنان ایستادگی کرده و پیروز شویم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه برخورد سخت و نرم با دشمن تنها با تبعیت از ولایت فقیه انجام می‌گیرد، افزود: هر کسی که از ولایت تبعیت کند، دوست ماست و اگر کسی خلاف آن عمل کند، خائن است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: شرایط کنونی کشور حساس است و نه بحرانی، عده‌ای سعی دارند وضعیت و شرایط کشور را به‌نحوی القا کنند که انگار خبری است و باید گفت که هیچ خبری نیست آن چه مهم است این بود که دشمن از موفقیت‌های پی در پی ایران نگران است.

انتهای پیام/