آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 14384
چهارشنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر:

فعالیت ۲۷ خبرنگار، ۵ پایگاه خبری و ۳ نشریه در اهر/ رتبه اول اهر در عرصه خبر در بین شهرستان‌ها

فعالیت ۲۷ خبرنگار، ۵ پایگاه خبری و ۳ نشریه در اهر/ رتبه اول اهر در عرصه خبر در بین شهرستان‌ها

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی در ویژه‌برنامه روز خبرنگار و آیین رونمایی از کتاب «شهاب اهر، نامه سرگشاده مردم ارسباران» که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵ پایگاه خبری در شهرستان اهر دارای مجوز هستند و علاوه بر این سه نشریه هفته‌نامه، دوهفته‌نامه و ماهنامه در این شهرستان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر ۲۷ نفر خبرنگار دارد که اطلاعات و مستندات آن‌ها برای فرهنگ و ارشاد اسلامی محرز است، افزود: این خبرنگاران شامل خبرنگار، عکاس خبری، خبرنگار تحلیلی و گزارش نویس در اهر فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با ذکر اینکه از این‌که امروز میهمان خبرنگاران هستیم افتخار می‌کنیم، گفت: بعد از تبریز، شهرستان اهر در حیطه خبر و خبررسانی رتبه اول را در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی دارد و نکته جالب اینکه از خبرنگاران پیش‌کسوت اهر در سایر شهرستان‌های منطقه ارسباران نیز تجلیل می‌شوند.

زارعی شهرستان اهر را از نظر خبررسانی و اطلاع‌رسانی سرآمد سایر شهرستان‌های منطقه عنوان کرد، تصریح کرد: فعالیت نشریه‌های منتقد، گزارش نویس و تحلیلی در شهرستان اهر برای ما محترم هستند.

وی بابیان اینکه نشریه شهاب اهر به‌عنوان نخستین نشریه منطقه ارسباران در اهر جزو افتخاراتمان محسوب می‌شود، ابراز داشت: خبرنگاری با اینکه شغل سخت و زیان‌آوری است ولی نتوانستیم تمهیداتی برای امنیت شغلی، تأمین شغلی و نیازهای مالی انجام دهیم و شرمنده خبرنگاران هستیم و اغلب موقعیتی پیش‌آمده که حتی خبرنگار برای پوشش اخبار از جیب خود هزینه کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین درخواست دارم ضمن اینکه فضا را برای حضور خبرنگاران فراهم می‌کنند از حمایت‌های خود نیز محروم نکنند این بدان معنی نیست که به خبرنگاران با نگاه دیگری نگاه کنیم و در واقع شغل خبرنگاری تخصصی بوده و باید شان و منزلت خبرنگاران حفظ شود.