آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 11332
چهارشنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع ۵ استان ‌کشور در جنگل‌های ارسباران ‌برگزار شد/ عابدی: مانور اطفاء حریق موفقیت آمیز بود

مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع ۵ استان ‌کشور در جنگل‌های ارسباران ‌برگزار شد/ عابدی: مانور اطفاء حریق موفقیت آمیز بود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مانور اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع ۵ استان کشور در منطقه فندق لوی جنگل‌های ارسباران شهرستان اهر‌ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع این بار به میزبانی آذربایجان شرقی و شهرستان اهر و ارسباران با حضور تیم‌های مدیریت بحران و مسئولان ذی‌ربط استان‌های همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان و زنجان برگزار شد.

این مانور در چهار استان کشور و با مشارکت سایر استان‌ها برگزار شد که آذربایجان شرقی در این راستا به‌عنوان استان معین انتخاب‌شده و ۵ استان شمال غرب کشور نیز در این مانور مشارکت می‌کنند و شهرستان اهر در این جهت به‌عنوان پایلوت انتخاب‌شده که فرماندهی بحران در این مانور بر‌عهده فرماندار بود.

به گزارش اهرامروز، متأسفانه هر ساله شاهد آتش‌سوزی در اغلب جنگل‌ها و مراتع در استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم و مانور اطفاء حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌منظور آمادگی نیروهای مدیریت بحران برگزار که یکی از اهداف آن، شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های امداد رسان بود تا سایر استان‌ها و شهرستان‌ها که دارای جنگل و مراتع هستند از تجربیات این مانور استفاده کنند.

سید محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز که در حاشیه مانور سراسری اطفای حریق جنگل‌ها مراتع ارسباران با بیان اینکه ایران در یک منطقه خشک و نیمه خشک است، اظهار کرد: با این وضعیت باید حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به ویژه در منطقه شمال غرب جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه مانور امروز در منطقه فندق لوی جنگل ارسباران اهر موفقیت آمیز بود افزود: تجربیات و مستندات این مانور برای استفاده در سراسر کشور به صورت مکتوب و مستند ارائه خواهد شد.

فرماندار اهر تاکید کرد: آب‌ها و جنگل‌ها و منابع طبیعی نعمت‌های خدادادی و سرمایه‌های مردمی هستند که باید برای بهره برداری نسل‌های آینده حفاظت شوند.

وی ابراز داشت: برگزاری این مانور در آذربایجان شرقی و با میزبانی شهرستان اهر یقین داریم تا با تجارب به‌دست‌آمده باعث می‌شود تا آمادگی دستگاه‌ها در اطفاء حریق در کشور باشد.

عابدی با قدردانی از تلاش‌های دستگاه‌های مرتبط در جهت برگزاری مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع در شهرستان اهر، ادامه داد: مانور سراسری اطفاء حریق جنگل‌ها نتیجه هفته‌ها تلاش عوامل اجرایی و دستگاه‌های ذی‌ربط است.

انتهای پیام/