آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » انتخابات » سیاسی » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 331
یکشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲

مخالفت دولت با قطع یارانه ۲۴ میلیون ایرانی/ قانون تنها برای فقرا نیست

به گزارش خبرنگار ارسباران نیوز، مسعود پزشکیان در جمع مردم شهرستان اهر، بیان داشت: نمایندگان مجلس بایستی در برخورد با مردم ملایم باشند ولی در مجلس با صدای بلند از حقوق ملت دفاع کنند، چراکه مردم ولی‌نعمت ما هستند.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس دهم بابیان اینکه عده‌ای قوانین را زیر پاهای خودشان لگدمال می‌کنند، اظهار کرد: قانون تنها برای فقرا نیست بلکه دانه‌درشت‌ها نیز به رعایت قانون باید تمکین کنند.

پزشکیان با اشاره به اینکه قوانین اگر طبق عدالت اجرا نشود به جایگاه اصلی دست نخواهد یافت، بیان کرد: متأسفانه در کشور ما افرادی ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارند ولی اقشاری دیگر نیز بعضاً حتی نمی‌تواند مایحتاج روزمره خود را تأمین کند و وقتی‌که افرادی در مقابل مجلس شورای اسلامی به بود عدالت در حقوق‌های پرداختی اعتراض می‌کند اولین کاری که انجام می‌دهند معترضین را ساکت می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بابیان اینکه دولت یازدهم با قطع یارانه‌ها کاملاً مخالف است، گفت: برخی‌ها با هر نیتی و اهدافی که دارند یارانه ۲۴ میلیون ایرانی را قطع کنند و در نهایت ادعا کنند که دولت یارانه‌های مردم پرداخت نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ۸۰۰ میلیارد دلار در دوران دولت احمدی‌نژاد درآمد نفتی داشتیم، اظهار داشت: منابع مالی دولت‌های قبلی بیشتر از اکنون بود ولی با این پول‌ها چه کردند، تنها با ۱۰۰ میلیارد دلار می‌توان ۳۰ هزار کیلومتر راه‌آهن احداث کرد درحالی‌که پروژه راه‌آهن تبریز – میانه به طول ۱۶۰ کیلومتر که از ۱۶ سال پیش شروع‌شده نتوانستیم نتیجه‌ای بگیریم.

پزشکیان با اشاره به اینکه اصل ۱۵ قانون اساسی مربوط به زبان مادری بوده و اجرای این اصل ضروری است، گفت: ما نمی‌توانیم با زبان ترکی بنویسیم و یا در مدارس سخن بگوییم که برخی‌ها ایراد ‌گرفته و یا زبان مادری ما را به تمسخر می‌گیرند، این در حالی است بیش از زبان ترکی در مدرسه‌ها از زبان انگلیسی تدریس می‌شود چرا این‌گونه باشد مگر آذربایجانی‌ها در انقلاب و دوران دفاع مقدس نقشی نداشتند بلکه بیشترین آمار شهداء مربوط به آذربایجانی‌هاست.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس بابیان اینکه دولت قبلی شعار می‌داد که هیچ‌یک از جوانان کشور بیکار نخواهند ماند، بیان داشت: مسئولان دولت قبلی نه‌تنها نتوانست معضل بیکاری را ریشه‌کن کند بلکه به شمار جوانان بیکار نیز افزوده شد.

وی سپس گفت: حالا به مردم بگویند که چه‌کاری برای مردم استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل انجام داده‌اند آیا غیر این است که بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از روستاها حتی از راه‌های آسفالته بهره‌مند نشده‌اند.

پزشکیان با تأکید بر اینکه نمایندگانی که به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند نباید دفاع از حقوق مردم را به نفع شخصی ترجیح دهند، اضافه کرد: مردم در دور دوم انتخابات بایستی افراد دروغ‌گو را با افراد راست‌گو تشخیص دهند و راهی بهارستان کنند چراکه لازمه و شاخصه‌های یک نماینده مردم به صداقت اوست.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی تأکید کرد: حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر که ۶ نماینده در مجلس دارد متأسفانه در طول سال حتی ۶ ساعت هم در کنار همدیگر نیستند بلکه برای حل‌وفصل مشکلات مردم بایستی وحدت و انسجام در بین نمایندگان حاکم شود.

وی در پایان خطاب به برخی سازمان‌های دولتی و غیردولتی گفت: برخی از سازمان‌ها برای همه‌چیز اعتباردارند ولی وقتی مردم از آن‌ها چیزی می‌خواهند با نبود اعتبار مواجه می‌شوند درحالی‌که نباید این‌چنین باشند و تمامی تمرکز خود را بر روی رفع مشکلات مردم کنند.

انتهای پیام/