آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » مذهبی
کد خبر : 6395
پنجشنبه - ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
سمندری در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی اهر مطرح کرد

مراسم اعتکاف بدون اتکا به دستگاه‌های دولتی به‌صورت مردمی برگزار شود

مراسم اعتکاف بدون اتکا به دستگاه‌های دولتی به‌صورت مردمی برگزار شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مدد سمندری در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان اهر که با موضوع اعتکاف با اشاره به اینکه با توجه به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در اهر، اکنون این مراسم با استقبال باشکوه مردم به جایگاه اصلی خود دست‌یافته است، اظهار کرد: با وجود ثبت‌نام بیش از ۶۰۰ نفر از معتکفان در اهر بایستی به‌طوری برنامه‌ریزی شود که خانواده‌ها بیش از این راغب به حضور در این مراسم معنوی باشند.

سمندری بابیان اینکه حضور معتکفان در مساجد شهرستان اهر معنویت خاصی به اعتکاف می‌دهد، افزود: مساجد اهر ضمن این‌که برای استقبال و پذیرایی از ماه رجب و معتکفان آماده‌شده بلکه بایستی این آمادگی را به جهت استقبال از ماه مبارک رمضان نیز حفظ شود.

وی با تأکید بر اینکه مراسمات مذهبی و دینی بایستی بدون این‌که به ادارات دولتی متکی شود به‌صورت مردمی برگزار شود، ادامه داد: مردم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی برای مساجد نذورات اهدا می‌کنند و اگر بخشی از این نذورات به مراسمات مذهبی اختصاص داده شود شاید بخش عمده‌ای مشکلات مالی رفع شود و می‌توان این حرکت را به‌نوعی فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

معاون فرماندار شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: اینکه ادارات دولتی از هر امکاناتی که می‌تواند در هرچه بهتر برگزار شدن اعتکاف مؤثر واقع شود در اختیار ستاد اعتکاف اهر قرار دهند.

انتهای پیام/