آخرین عناوین اخبار » انتخابات » انتخابات 96 » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 4826
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
فرمانده سپاه ناحیه اهر:

مردم بایستی رسیدگی به پرونده و مجازات متخلفان انتخاباتی را لمس کنند

مردم بایستی رسیدگی به پرونده و مجازات متخلفان انتخاباتی را لمس کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در نخستین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان اهر، اظهار داشت: عملکرد و گزارشات مسئولان ذی‌ربط در خصوص رصد تحرکات انتخابات کاندیداها و تخصیص شعب ویژه جهت رسیدگی به جرائم انتخاباتی به نحو احسن تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کاندیداهای انتخابات سال گذشته و تخلفاتی که انجام‌شده بود برای مردم اطلاع‌رسانی شود، افزود: فعالیت‌های غیرقانونی که برخی از کاندیداها در انتخابات سال گذشته داشتند و قوانینی که از سوی کاندیداها نادیده گرفته شد در صورت لزوم بایستی برای مردم بازگو شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان اینکه با تبیین وظایف اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی شهرستان اهر به‌منظور عملکرد مناسب‌تر هر یک از اعضا ضروری است، ادامه داد: تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی بر عهده دادگستری بوده و شاید اعضایی که در این شورا حضور یافته‌اند به وظایف خودآگاهی نداشته باشند.

سرهنگ ایمانی اضافه کرد: فرار از قانون برای تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی با ترفندهای مختلف توسط کاندیداهای شورای اسلامی شهر، میان‌دوره‌ای مجلس و حتی ریاست جمهوری روزبه‌روز با القاب و فنون مختلف بیشتر می‌شود ولی قانون انتخابات و پیشگیری بااین‌وجود هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه مردم به هر نحوی در انتخابات و پای صندوق‌های رأی حضور حداکثری و پرشوری دارند ولی باوجود حواشی انتخابات سال گذشته برای صیانت از رأی بایستی به لحاظ نگرانی مردم از انتخابات سال گذشته‌نگرانی دارند برای مردم اطمینان خاطر داده شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای مؤثر درزمینهٔ پیشگیری از جرائم انتخاباتی و تخلفات احتمالی رسیدگی به پرونده‌های متخلفان است، تأکید کرد: مردم بایستی رسیدگی و مجازات متخلفان انتخاباتی را لمس کنند، هرچند که اعضای شورای تأمین شهرستان اهر از تلاش‌های مجموعه دادگستری آگاهی دارند ولی نام و نتیجه حکم پرونده‌های متخلفان انتخاباتی برای مردم رسانه‌ای شود.

ایمانی یکی از وظیفه‌های خطیر سپاه ناحیه اهر را کمک به تأمین امنیت انتخابات عنوان کرد و یادآور شد: روشنگری برای مقابله با ترفندهای دشمنان، دشمنان درصدد این هستند که مردم را نسبت به اهداف اساسی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در بحث برگزاری انتخابات دارد سلب کنند سپاه پاسداران در این زمینه روشنگری می‌کند و همچنین با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رأی تلاش می‌کنیم و از طرفی کمک به دولت جهت برگزاری انتخابات از دیگر وظایف سپاه است.

انتهای پیام/