آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61581
شنبه - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
امام جمعه اهر:

مطالبه ‌گری باید در راستای سازندگی کشور باشد

مطالبه ‌گری باید در راستای سازندگی کشور باشد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده، ترویج فرهنگ مطالبه‌گری و انتقاد سازنده در جامعه را بسیار مهم برشمرد و گفت: همواره مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد کشوری بر ترویج فرهنگ مطالبه‌گری و انتقاد سازنده در جامعه تأکید دارند و همیشه مردم را به مطالبه‌گر و احقاق حق و حقوق خود تشویق و ترغیب کرده‌اند ولی باید توجه کنیم که روش و چگونگی مطالبه‌گری مهم است و در این راستا توجه به قانون، مقررات و حرکت در راه صحیح مطالبه‌گری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: لازمه مطالبه‌گری و انتقاد در بین مردم باید در راستای سازندگی، پیشرفت، رفع مشکلات، انتقال نظرات سازنده و غیره برای کشور و شهرستان آن هم به صورت کارشناسی شده باشد.

حاجی‌زاده افزود: نباید انتقادات و مطالبه‌گری فردی و اجتماعی طوری باشد که دشمنان از این موضوع سوء استفاده و با سیاه نمایی عملکرد دولت باعث از بین رفتن خدمات بسیار عالی جمهوری انقلاب اسلامی در طول حیات پربرکتش باشد چرا که این خدمات در مقایسه با دوران قبل از انقلاب حتی در روستاها که یک درصد آب شرب نداشتیم و وضعیت راه‌ها، جاده‌ها، درمانگاه‌ها، برق و گاز و غیره بسیار اسفناک بود در حال حاضر با خدمات صادقانه مسئولان و به برکت نظام جمهوری اسلامی کارنامه درخشان معنوی و مادی بسیاری برای مردم به ارمغان آورده است.

امام جمعه اهر، از جمله وظایف مهم مسئولان را رفع مشکلات مادی و معنوی مردم و خصوصاً اشتغال، ازدواج و تحصیل جوانان برشمرد و خواستار توجه مسئولان به این امر شد.

وی در ادامه خدمت به مردم را از ثواب طواف خانه خدا بیشتر عنوان کرد و گفت: در راستای خدمت به مردم حتی امام راحل نیز خود را خدمتگزار مردم معرفی می‌کردند و مسئولان نیز باید بدانند هر مسئولی که در راه خدمت به مردم قدم بردارد در راه اسلام و امام خمینی(ره) حرکت کرده و هر مسئولی از این راه فاصله گرفته طبیعتاً از انقلاب و امامت فاصله گرفته است.

حاجی‌زاده افزود: تنها راه خدمت به مردم در امر آبادانی مادی و معنوی، سازندگی، و پیشرفت جامعه ایجاد اتحاد، همفکری و وحدت بین مردم و مسئولان در این خصوص است.

امام جمعه اهر خدمت به مردم را بزرگترین توفیق برای مسئولان ذکر کرد و گفت: از ویژگی‌های شاخص جمهوری اسلامی کاهش فاصله بین مردم و مسئولان است چرا که این حکومت بر پایه نظر مردمی و مردم دینی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی به این معنی است که جمهور(مردمی) نظامی است مردمی، مردم سالاری و بر پایه نظر مردم که از جمله آن انتخاب رئیس‌جمهور، خبرگان رهبری، شوراها و غیره که با رأی مردمی سکان امور کشور را به عهده می‌گیرند و این امر مهم است چرا که قبل از انقلاب اسلامی با توجه به دیکتاتوری و طاغوتی بودن حکومت آرای مردم به حساب نمی‌آمد و بیشتر با منافع آمریکایی و غربی حکومت اداره می‌شد.

امام جمعه اهر اظهار کرد: از جمله نعمات خداوند بر مردم ایران، نظام جمهوری اسلامی است که بر مبنای ولی‌فقیه اداره می‌شود و مردم نیز می‌توانند آزادانه خواسته‌های خود را مطرح و در انتخابات و امور جاری کشور دخالت کند.