استانها
کد خبر : 685
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
مسئول امداد و نجات هلال احمر گرگان:

مه گرفتگی دلیل گم شدن دو کوهنورد گرگانی بود/ چهار شبانه روز جستجو

سید طه میرصادقی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح جزئیات پیدا شدن دو کوهنورد گرگانی پرداخت و اظهار کرد: پس از چهار شبانه روز و نزدیک به ۹۰ ساعت جستجو در نهایت ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه صبح سه شنبه، دو کوهنورد گرگانی که از عصر جمعه در ارتفاعات توسکستان گم شده بودند در منطقه ترنه توسکستان پیدا شدند.

وی در رابطه با وضعیت این دو کوهنورد گفت: این دو کوهنورد در حالی پیدا شدند که یکی از آنها از ناحیه پا دچار پیچ خوردگی و تاول شده بود و فرد دیگر در سلامتی به سر می‌برد.

مسئول امداد و نجات هلال احمر شهرستان گرگان افزود: در این چهار روز بیش از ۴۰ نقطه شامل پرتگاه‌ها، دهنه باغشاه، قرن آباد و … مورد جستجوی زمینی و هوایی قرار گرفت.

میرصادقی در رابطه با چگونگی گم شدن دو کوهنورد یادآور شد: این دو نفر از گروه جدا شده و به دلیل مه گرفتگی منطقه و نبود دید کافی مسیر را گم کرده بودند و لازم است از تمام کوهنوردانی که به شکل گروهی اقدام به کوهنوردی می‌کنند درخواست کنم به هیچ وجه از گروه جدا نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در این چهار روز ۱۴۴ نجاتگر، ۳۶ تیم عملیاتی، ۱۵ تیم کوهنوردی، یک فروند هلی کوپتر، دو قلاده سگ و … حضور داشتند همچنین هیئت‌های اتومبیلرانی و کوهنوردی شهرستان گرگان هم ما را در این عملیات یاری کردند.