آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 16382
سه شنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
رئیس نظام پزشکی شهرستان اهر:

جایگاه و عزت پزشکی در جامعه امروز خدشه دار می شود / احیا نام دکتر حسن اهری پدر طب نوین کودکان ایران

جایگاه و عزت پزشکی در جامعه امروز خدشه دار می شود / احیا نام دکتر حسن اهری پدر طب نوین کودکان ایران

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مقصود پویا در مراسم روز داروساز در شهرستان اهر، اظهار کرد: روز پزشک یادآور فداکاری‌ها و ایثار انسان‌هایی است که سراسر عمر خود را صرف کاهش درد و رنج و آلام دردمندان و در طول تاریخ همواره از آنان به نیکی یاد شده است.

رئیس نظام پزشکی شهرستان اهر با اشاره به پزشکانی نظیر دکتر حسن اهری و دکتر قاسم خان اهری گفت: خدمات این پزشکان به‌ویژه دکتر حسن اهری در بنیان‌گذاری طب کودکان ایران در سطح دنیا شاخص می‌باشد و نام‌گذاری اولین مرکز طبی کودکان ایران به نام دکتر حسن اهری شاهد این ادعا است.

وی با ذکر اینکه تا سال‌های متمادی پس از انقلاب نیز این امر پابرجا بود ولی در سال‌های اخیر این نام از مرکز طبی کودکان ایران حذف گردیده است گفت: لازم است مسئولین شهرستانی و نماینده شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نسبت به احیای نام وی اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

پویا با اشاره برخی مشکلات پزشکان عنوان داشت: به عقیده بنده بزرگ‌ترین مشکلی که جامعه پزشکان را تهدید می‌کند جایگاه و عزت پزشکی است که متأسفانه توسط جامعه امروزی خدشه‌دار می‌شود مسئله معیشت این قشر از جامعه نیز با همت و مدیریت دولتمردان به‌راحتی قابل‌حل است ولی اگر به عزت و جایگاه این عزیزان خللی وارد شود جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

رئیس نظام پزشکی شهرستان اهر در پایان از حضور تمامی پزشکان، میهمانان و مسئولین تشکر و افتتاح کلینیک شفاء را تبریک گفت.