آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 60260
شنبه - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد وفات دکتر حسن اهری

نصب تندیس بنیانگذار طب کودکان ایران در بیمارستان باقرالعلوم اهر

نصب تندیس بنیانگذار طب کودکان ایران در بیمارستان باقرالعلوم اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور در آئین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد وفات دکتر حسن اهری بنیانگذار طب کودکان در ایران که در اهر برگزار شد، اظهار داشت: بخش جدید بیمارستان باقرالعلوم اهر به نام «دکتر حسن اهری» که جزو مفاخر شهرستانی و ملی است نام‌گذاری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از رونمایی تندیس «دکتر حسن اهری» در بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد، افزود: تغییر نام و نام‌گذاری مراکز بهداشت به لحاظ پروسه‌ای که دارد سخت است، اما برای گرامیداشت دکتر حسن اهری قصد داریم تا تندیس این پزشک خیر و نامی را طراحی و در بیمارستان اهر نصب کنیم.

وی ادامه داد: هرچند نام‌گذاری بیمارستان به نام دکتر حسن اهری بنیانگذار طب کودکان در ایران؛ کمترین کاری است که می‌توان برای گرامیداشت یاد و نام این پزشک انجام داد، ولی بیمارستان جدیدی در اهر نداریم تا به نام دکتر حسن اهری نام‌گذاری کنیم.

میرزاپور بابیان این‌که هنوز اغلب مردم هیچ شناختی از مفاخر شهرستان اهر همچون دکتر حسن اهری بنیانگذار طب کودکان ندارند، گفت: در حال حاضر برای احیای نام دکتر حسن اهری در مرکز طب کودکان؛ نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی سازمان نظام پزشکی تنظیم خواهد شد و به صورت حضوری بازگرداندن نام این پزشک نامی مطالبه می‌کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر تصریح کرد: شهر اهر جزو شهرهای تاریخی و فرهنگی و در عین حال از جمله معدود شهرهای خاص کشور است، این موضوع را کسانی می‌توانند درک کنند که به اندازه لازم از تاریخ و پیشینه این شهر آشنایی داشته باشند و لازم تا ظرفیت‌ها و داشته‌های اهر معرفی شود.

وی در ادامه با تأکید بر همکاری و همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران شهرستان اهر در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص شیوع ویروس کرونا؛ بی‌نظیر و مصداق بارز اتحاد بود گفت: به لطف تمامی دست‌اندرکاران و همکاران در نهادها و سازمان‌های مختلف؛ شهرستان اهر در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شهرستان موفق در اجرای این طرح در سطح استان معرفی شد.

میرزاپور اضافه کرد: شهرستان اهر در زمینه شناسایی بیماران کرونایی و غربال‌گری جمعیت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی بالاترین عملکرد را داشته است و خوشبختانه کمترین میزان فوتی ناشی از ابتلاء به ویروس کرونا نسبت به جمعیت مربوط به شهرستان اهر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با تأکید بر این‌که شهرستان اهر در نمونه‌برداری از افراد دارای علائم کرونا در بین شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی رتبه نخست را دارد، ابراز داشت: این در حالیست که در رابطه با نمونه‌برداری از افراد دارای علائم کرونا با شهرستان رتبه دوم استان نزدیک به ۲ برابر در آمار با اختلاف پیشتاز هستیم و این امر نشان می‌دهد که در نمونه‌برداری و غربال‌گری هیچ‌گونه کم‌کاری نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: بیمارستان باقرالعلوم اهر بعد از تبریز از لحاظ میزان پذیرش و بستری بیماران کرونایی دارای علائم؛ دومین بیمارستان بود که بیشترین میزان پذیرش و بستری را داشت به طوری که تنها در یک ماه به اندازه ۶۰ درصد بیمارستان امام رضا (ع) تبریز؛ بیمار در بیمارستان باقرالعلوم اهر پذیرش شده بود.

میرزاپور با ذکر این‌که برخی از پرستاران بیمارستان باقرالعلوم اهر در ایام کرونایی حتی روزها بود که به دیدار خانواده نرفته بودند، یادآور شد: فشار کاری کادر درمان در طول نزدیک به یک‌سال گذشته به حدی بود که شاید ماه‌ها و سال‌ها طول بکشد تا خستگی و فرسودگی آن‌ها از تَن به‌در کنند و مهم‌ترین حمایتی که مردم می‌توانند از کادر درمان کنند این است که تا ریشه‌کن شدن ویروس کرونا به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نمایند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با قدردانی از حمایت و همراهی مردم و رسانه‌ها با سیستم بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: رسانه‌های اهر در اطلاع‌رسانی کرونا واقعاً سنگ‌تمام گذاشتند و از این بابت قدردان حمایت‌هایشان هستیم و همچنین از همکاری صمیمانه مردم نیز در عمل به پروتکل‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم.