آخرین عناوین اخبار
کد خبر : 1144
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
فرمانده معظم کل قوا :

نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش در صورت نیاز باشند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری حضور یافتند.

رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با تأکید بر لزوم آمادگی های روزافزون «ایمانی و اعتقادی»، «علمی و فنی» و« سازمانی و انضباطی» نیروهای مسلح و انتقال تجربیات گرانبهای دفاع مقدس به نیروهای جوان، تاکید کردند: امروز ملت ایران به دلیل پافشاری بر اسلام، استقلال، ارزشهای والای خود و اعتقاد به حاکمیت دین خدا، با جبهه وسیعی از دشمنان مواجه است و نیروهای مسلح باید همواره آماده ایفای نقش خود، در صورت نیاز، باشند.

حضرت آیت الله خامنه ای نیروهای جوان، مؤمن و کارآمد را ثروت بزرگ و واقعی کشور خواندند و با اشاره به دوران دفاع مقدس گفتند: دوران دفاع مقدس، آزمونی دشوار بود که در آن، جوهر ارتش جمهوری اسلامی ایران آشکار، و کارهای برجسته و درخشانی به دست نیروهای ارتش انجام شد.

ایشان یکی از اقدامات ضروری در دانشگاه های نیروهای مسلح را آشنایی با دوران دفاع مقدس و تبیین آن شرایط برای نیروهای جوان دانستند و افزودند: جنگ تحمیلی هشت ساله در واقع یک جنگ بین المللی و تهاجم همه جانبه قدرت های بزرگ و دنباله روهای جهانی و منطقه ای آنها به مرزها، هویت، ارزشها، نظام اسلامی و انقلاب ملت ایران بود.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: در این قیامت کبری و معرکه عظیم، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح با اتکاء به نیروی ایمان و مقاومت و اعتماد به خدا و متکی به روح الله، قیامِ لله کردند و توانستند بر همه قدرت ها غلبه کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش گفتند: نسل گذشته شما چنین نسل پرافتخاری بود و اکنون شما جوانان میراث‌بَر آنها هستید.

ایشان با تجلیل از رشادت‌ها و جانفشانی‌ها و مجاهدت‌های سرداران و امیران ارتش همچون صیادها و بابایی‌ها، خاطر نشان کردند: امروز همه دنیا اعم از دوست و دشمن، بر زبان و در دل خود به عظمت، هوشمندی، شجاعت و اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی معترف هستند.

رهبر انقلاب اسلامی ضمن تشکر از فرماندهان ارتش و فرماندهان دانشگاه های ارتش، در پایان سخنان خود تاکید کردند: به لطف و توفیق الهی، فردای کشور به مراتب بهتر و درخشان‌تر از امروز آن خواهد بود.

در ابتدای این مراسم، رهبر انقلاب اسلامی با حضور در یادمان شهدا، به شهیدان سرافراز ادای احترام و با قرائت فاتحه علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت کردند.
فرمانده کل قوا، سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

در این مراسم، یک روحانی نمونه، یک ایثارگر نمونه، سه تن از فرماندهان، دو تن از اساتید و پژوهشگران و شش نفر از دانش آموختگان نمونه دانشگاههای ارتش هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند. همچنین فرمانده دانشگاه شهید ستاری دانشنامه دانش‌آموختگان دانشگاه را اخذ کرد و نماینده دانش آموختگان و نماینده دانشجویان دانشگاه شهید ستاری نیز مفتخر به دریافت درجه و سردوشی شدند.

قرائت سوگند نامه دانشجویان جدید، اجرای سرود دسته جمعی، و رزمایش میدانی «مدافعان حریم ولایت» از دیگر برنامه های مراسم امروز بود.

در این مراسم، همچنین امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش با تاکید بر آمادگی ارتش، خاطرنشان کرد: ارتش انقلابی ملت ایران بر تهدیدات استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و توطئه‌های انگلیس و رژیم صهیونیستی به‌خوبی اشراف دارد و آماده پاسخگویی و دفع هر گونه تجاوز و تهدید دشمن در دورتر از مرزها هستیم.

امیر سرتیپ دوم هادیان فرمانده دانشگاه علوم هوایی شهید ستاری نیز گزارشی از روند تحصیلی و آموزشهای تخصصی، علمی و برنامه‌های تربیتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاههای افسری ارتش بیان کرد.

در ادامه مراسم، یگانهای حاضر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند.