آخرین عناوین اخبار » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 8033
دوشنبه - ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
فرمانده سپاه ناحیه اهر در نشست خبری هفته عقیدتی سیاسی عنوان کرد؛

هرجایی که دستاوردهای انقلاب به خطر بیفتد سپاه وارد عرصه می‌شود/ مصالح اسلام و انقلاب اسلامی ارجح‌تر از مصالح افراد است

هرجایی که دستاوردهای انقلاب به خطر بیفتد سپاه وارد عرصه می‌شود/ مصالح اسلام و انقلاب اسلامی ارجح‌تر از مصالح افراد است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در نشست خبری به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ضمن تسلیت شهادت مرزبانان به دست تروریست‌ها، اظهار داشت: شهید مطهری استادی توانمند در عرصه تعلیم و تربیت و تلاشگری در راستای برنامه‌های نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی بودند و تألیفات ارزشمندی برای تربیت انسان‌ها تألیف کرده بودند که کتاب‌های ارزشمندی از ایشان به یادگار مانده است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) در خصوص مقام معلم با عنوان این‌که شغل معلمی شغل انبیاست، افزود: با توجه به فرمایش پیامبر اکرم (ص) معلمان در راستای تربیت انسان‌ها همچون باغبانی در جهت تربیت گل‌های باغ اسلام و شکوفه‌های باغ انقلاب تلاش می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ادامه داد: سالروز شهادت شهید مطهری به‌عنوان روز معلم و مربی و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج نام‌گذاری شده، فعالیت‌های سپاه پاسداران در جهت مقابله با تهدیدات سخت و نرم و نیمه سخت دشمنان بوده که درمجموع اگر نیروهای مسلح اگر در دو عرصه‌ی سخت و نیمه سخت فعالیت دارند وظیفه سپاه یک پله بالاتر از سایر نیروهای مسلح است.

سرهنگ ایمانی بابیان اینکه مربیانی در عرصه‌های اعتقادی، روشنگری سیاسی، تعلیم و تربیت، جهادی، نهضت سوادآموزی، کمک به آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و غیره در کنار سپاه پاسداران تلاش می‌کنند، اضافه کرد: سالروز شهادت شهید مطهری بهانه‌ای برای نام‌گذاری هفته عقیدتی سیاسی بوده و مبنای اعتلای نام مربیان و معلمان است.

وی در ادامه بیان کرد: سالروز ولادت بزرگ پاسدار اسلام امام حسین(ع) که این روز به نام روز پاسدار نام‌گذاری شده که در یک‌کلام پاسدار واقعی امام حسین(ع) است که جان و مال و خانواده خویش را فدای اسلام کرده‌اند تا اسلام زنده بماند، نهضت امام حسین(ع) این اصل را به ما می‌فهماند که مصالح اسلام و انقلاب اسلامی از جان و مال و مصالح افراد برتر و پیش‌تر است و اگر روزی مصالح اسلام و انقلاب اسلامی در مقابل مصالح افراد قرار گیرد قطعاً پاسداران مصالح اسلام و انقلاب را انتخاب می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر خاطرنشان کرد: امیدواریم بر اساس وظایف و تکلیفی که داریم نظام و انقلاب اسلامی را با دستان مبارک حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به ولی‌عصر (عج) تقدیم کنیم.

سرهنگ ایمانی در پاسخ به سؤال خبرنگاری وظیفه سپاه پاسداران را بر اساس ماده ۱۵۰ قانون اساسی حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست، گفت: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی صرفاً اینکه در بعد نظامی باشد کاملاً اشتباه است و اگر روزی فردی و یا تشکیلاتی مردم را ناراضی کند دستاوردهای انقلاب به خطر می‌افتد و اینجا سپاه موظف که به این عرصه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مباحث تلاش‌های بنیادی سپاه پاسداران بر اساس رسالت سپاه تعیین می‌شود، بیان داشت: حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که شامل تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سایر مباحث در کلیه سنگرها سپاه وظیفه دارد تا وارد عرصه شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان اینکه بسیج با کمترین هزینه بیشتری فعالیت را انجام می‌دهد، یادآور شد: اظهاراتی که در خصوص این‌که باید سپاه تنها در زمینه نظامی متمرکز شود سخنان دشمن است و وقتی‌که جوان بسیجی در دورافتاده‌ترین نقاط کشور فعالیت جهادی می‌کند تنها خدمت به مردم نیست بلکه خدمت به‌نظام اسلامی نیز محسوب می‌شود.