آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اهر عنوان کرد:

همه باید قدر نهادهای انقلابی و خانواده‌های شهدا را بدانیم/ مقام معظم رهبری از عملکرد اقتصاد مقاومتی ناراضی هستند

همه باید قدر نهادهای انقلابی و خانواده‌های شهدا را بدانیم/ مقام معظم رهبری از عملکرد اقتصاد مقاومتی ناراضی هستند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر، با اشاره به اینکه نیمه‌شب‌ها بهترین و مناسب‌ترین زمان برای عبادت است اظهار داشت: معراج نبوی شب‌ها اتفاق می‌افتد، عبادت شبانه پابرجاترین و با استقامت‌ترین است.

خطیب جمعه شهرستان اهر بابیان اینکه تربیت صحیح یکی از مهم‌ترین مسائل روز جمعه است، افزود: بحث‌های اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) اهمیت زیادی دارد و در مورد تربیت فرموده‌اند: انسان اگر تربیت الهی نشور حیوان است بلکه بدتر از حیوان، انسانی که در جوار استاد و معلم تربیت‌نشده از ملحدترین موجودات است.

آیت‌الله حاجی‌زاده هدف عمده بعثت را تربیت عنوان کرد و گفت: تمامی مفاهیم آیات در این زمینه بر این اساس است که انسان تربیت‌یافته و به توحید برسد اما اگر انسان تربیت نیابد ضرر آن انسان بیشتر از منفعت اوست و تحصیل علمی هر انسان بایستی توأم با تربیت باشد در غیر این صورت اگر مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تهی از تربیت باشند آسیب‌های جدی به جامعه می‌رساند.

امام جمعه اهر با تأکید بر اینکه شر عالم فاسد برای دین اسلامی از همه شمور خطرناک‌تر است، اظهار کرد: علم همچون نوری است اما در دل فاسد دامنه ظلمت و تاریکی را گسترده‌تر می‌سازد و میان فاسد و تربیت‌یافته فاصله بسیاری زیادی وجود دارد، توصیه می‌کنم معلمان، اساتید و عالمان بیشتر از علم به تربیت توجه کنند ولی اگر تربیت و علم از هم جدا باشند در واقع تهی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه دستور امام راحل مبنی بر تشکیل بنیاد مستضعفان و جانبازان آثار زیادی را تاکنون در کشور شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: بایستی همه قدر نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان، امور ایثارگران، خانواده‌های معظم شهدا بدانیم و نام و یاد افرادی که در راه انقلاب زحمت‌کشیده‌اند زنده بماند.

دشمنان با استفاده از مسائل اقتصادی قصد زمین‌گیر کردن ایران را دارند

آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان نظام گزارش عملی اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند و بگویند تاکنون چه کرده‌اند، با توجه به این‌که طی سال‌های اخیر مسائل اقتصادی بیشتر از سایر موضوعات موردتوجه بوده و دشمنان قصد دارند تا از راه تحریم‌ها و مسائل اقتصادی ملت و نظام جمهوری اسلامی را زمین‌گیر کند.

خطیب جمعه شهرستان اهر ادامه داد: از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مردم آذربایجان احساس می‌شد که ایشان از عملکرد مسئولان در زمینه اقتصاد مقاومتی رضایت چندانی ندارند و امیدواریم در این فرصت کم باقی‌مانده از سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل اقدامات قابل‌توجهی صورت گیرد و از طرفی در سال آینده بتوانیم با فعالیت‌ها و عملکرد مناسب رضایت مقام معظم رهبری را جلب کنیم.

وی با ذکر این‌که حضور مقام معظم رهبری در اجلاس بین‌المللی انتفاضه فلسطین در تهران اهمیت این اجلاس را صدچندان کرد، بیان داشت: اسرائیل و هم‌پیمانانشان قصد دارند تا یک‌باره نام فلسطین را حذف کنند و مسئله فلسطین اولویت نخست جهان اسلام و آزادی خواهان جهان است.

حاجی‌زاده ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید کردند که مسئله فلسطین یکی از پر غصه ترین وقایع تاریخی است، برخی کشورها با هجمه بر کشور فلسطین، موجدیت جعلی در این کشور به وجود آورده‌اند، به حول قوه الهی از عمر ننگین صهیونیست‌ها چیزی باقی نمانده است.

انتفاضه فلسطین ابهت رژیم صهیونیستی را شکسته است

امام جمعه شهرستان اهر بابیان اینکه انتفاضه فلسطین به‌طور کلی ابهت و هیبره رژیم صهیونیستی را شکسته است، گفت: بر اساس روزنه‌هایی که وجود دارد رژیم صهیونیستی عمری کمتر از ۲۵ سال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: برخی کشورهای مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و علی‌الخصوص ترکیه بر ضد ایران اظهارنظر کرده و ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان معرفی کردند، به مقامات ترکیه توصیه می‌کنیم که بعد از کودتای نافرجام دست از همکاری با آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بردارید و به اسلام‌پناه بیاورید.

حاجی‌زاده تأکید کرد: وزیر خارجه رژیم آل سعود ایران را به بزرگ‌ترین حامی تروریسم معرفی می‌کند درحالی‌که خود سعودی‌ها با تجاوز به خاک یمن و کشتار مردم بی‌گناه خود را حامی حقوق بشر می‌دانند و از طرفی هرجایی که فساد است پای آل سعود به آنجا باز شده ولی ایران در تمامی مقاطع از انسان‌های مظلوم جهان دفاع می‌کند.

امام جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه مسئولان گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی را تشریح کنند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با مردم آذربایجان چنین فرمودند که از اقدامات اقتصاد مقاومتی رضایت چندانی ندارند و از طرفی برخی دستگاه‌ها فعالیت‌های روزمرگی را به‌جای عملکرد اقتصاد مقاومتی عنوان می‌کنند که اگر این‌چنین است پس چه زمانی اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافت.

انتهای پیام/