آخرین عناوین اخبار » انتخابات » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 7199
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان اهر:

هیات نظارت هیچ گونه اظهار نظری در مورد کاندیداها انجام نداده است

هیات نظارت هیچ گونه اظهار نظری در مورد کاندیداها انجام نداده است

به گزارش اهرامروز، مرتضی یوسف زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما مکلف به رعایت قانون هستیم و حفظ آبروی افراد و حفظ اسرار مردم از واجبات عقلی و قانونی است. مطابق ماده ۴۸ قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، تا تایید هیات نظارت و اعلام رسمی هیات اجرایی هرگونه اعلام نظر، گزارش و هر گونه انتشار مطالب در خصوص صلاحیت افراد ممنوع و خلاف مقررات است و تاکنون هیات نظارت هیچ گونه اظهار نظری در مورد کاندیداها انجام نداده است.

وی افزود: در خصوص نحوه رد و یا تایید کاندیداها بایستی متذکر شوم اگر افرادی در هیات اجرایی تایید شده اند مطابق قانون صلاحیت آنان در هیات نظارت شهرستان در حال بررسی است و اگر نفراتی توسط هیات اجرایی رد شده باشند بعد از اعلام اسامی و ارسال شکایت در مهلت قانونی توسط هیات نظارت استان مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

یوسف زاده ادامه داد: ما وظیفه داریم هرگونه اعلام نظر خود را مطابق ماده قانونی در بندهای ۲۶ و ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اعلام نماییم و  اعلام نظر جناحی و احساسی مغایر با منشور قانونی بوده و تخلف محسوب می گردد و مطابق مواد اشاره شده دلایل رد توسط کاندیداها قابل پیگیری است.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان اهر در پایان گفت: نکته قابل توجه اینکه بعد از اعلام نظر مطابق ماده ۲۶ اصلاحی وماده ۲۹ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تکلیف انتخاب شخصیت اصلح و کارآمد بر عهده مردم عزیز و بزرگوار خواهد بود و امیدواریم منتج به نتیجه مطلوب و احسن گردد.