آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 10919
شنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
فرماندار شهرستان اهر مطرح کرد؛

هیچ گونه گزارشی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در اهر نداریم/ میدان دواب اهر به دلیل بهداشتی فعلا تعطیل است

هیچ گونه گزارشی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در اهر نداریم/ میدان دواب اهر به دلیل بهداشتی فعلا تعطیل است

به گزارش اهرامروز، سید محمد عابدی در جلسه مدیریت بحران شهرستان اهر که برای هماهنگی جهت آمادگی برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری  تب کریمه کنگو تشکیل بافته بود، گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، میدان دواب (دام) شهرستان اهر تعطیل می شود.

فرماندار اهر گفت: با توجه به اینکه میدان دواب (دام) شهرستان اهر یکی از میادین فروش دام زنده است که علاوه بر تأمین دام منطقه به سایر شهرها نیز این دام ها به فروش می رسد و یا دام سایر مناطق کشور نیز برای فروش به این میدان آورده می شود که برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری تب کریمه کنگو تا اطلاع ثانوی این میدان تعطیل خواهد شد.

وی افزود: اگر افرادی هم در برابر تعطیلی میدان دواب (دام) شهرستان اهر مقاومت کنند از طریق مراجع قانونی با آنها برخورد خواهد شد.

شهروندان گوشت را از مراکز تحت پوشش دامپزشکی تهیه کنند

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان اهر هیچگونه گزارشی از بیماری تب کریمه کنگو نشده است و شهروندان نیز گوشت دام را از مراکز عرضه تحت پوشش دامپزشکی تهیه کنند و همچنین سالن پیش سرد کن در کشتارگاه دام اهر جهت نگهداری گوشت های ذبح شده برای مدتی جهت به حداقل رساندن آلودگی در حال احداث است.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان اهر یکی از قطب های دام است، میدان دواب جدید و بهداشتی از لحاظ تمامی امکانات توسط بخش خصوصی احداث شده است که امیدواریم با رغبت بیشتر فروشندگان دام در میدان فعلی دام که متعلق شهرداری است برای فروش دام هایشان به میدان دواب جدید انتقال یابند.

عابدی گفت: خوشبختانه در تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان با هماهنگی های ادارات خدمات رسان کمترین تلفات دام و طیور را در شهرستان اهر داشتیم و برای جلوگیری از شیوع هرگونه بیماری تب کریمه کنگو اعضای مدیریت بحران شهرستان اهر در آمادگی کامل هستند تا اگر موارد مشکوکی مشاهده شود اقدامات لازم در کمترین زمان انجام شود.

خبرنگار حسین عبادی

انتهای پیام/