آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 3963
یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی:

واریز ۵ میلیارد تومان عوارض برای شهرداری و دهیاری‌های اهر طی ۱۱ ماهه سال ۹۵

واریز ۵ میلیارد تومان عوارض برای شهرداری و دهیاری‌های اهر طی ۱۱ ماهه سال ۹۵

غلامرضا شریفی در گفتگو با خبرنگار خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: هراندازه‌ای که بتوانیم درآمدهایمان را به‌موقع تحقق‌بخشیم همان اندازه می‌توانیم خدمات مضاعفی برای مردم ارائه دهیم و امیدواریم فرمانداران شهرستان‌ها از ادارات امور مالیاتی حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه دست‌یابی به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه شهرستان‌ها و استان‌ها یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان امور مالیاتی در حیطه وظایف سازمانی است، افزود: وصول مالیات کاری کمی دشوار بوده و مردم با توجه به اینکه فرهنگ‌سازی مطلوبی در حوزه پرداخت مالیات در بین مردم آن‌چنان‌که بایدوشاید انجام‌نشده است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر مردم بدانند که مالیات‌های جمع‌آوری‌شده در چه محل‌هایی هزینه می‌شود، قطعاً مالیات خود را بدون تنش و با رغبت هرچه تمام‌پرداخت می‌کنند.

شریفی بابیان اینکه بحث‌های ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده تنها ۵ درصد آن مالیات بوده و ۳ درصد درآمد ناشی از عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده در بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقسیم می‌شود، گفت: با توجه به آمار ذکرشده از درآمدهای مالیات بر ارزش‌افزوده یک درصد هم به حوزه سلامت مردم پرداخت می‌شود، در سال‌های گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هزینه‌های بیمارستانی بود ولی در دولت تدبیر و امید باسیاست‌های نظام سلامت هزینه مردم را در بخش سلامت کاهش داده است.

وی با تأکید بر اینکه بیمه سلامت همگانی یکی از سیاست‌های موفق دولت یازدهم درزمینهٔ بهره‌مندی تمامی اقشار مردم از خدمات درمانی و بهداشتی است، اظهار کرد: یک‌درصدی که از ارزش‌افزوده وصول و ماهانه به‌حساب بخش سلامت واریز می‌شود و دولت می‌تواند در راستای سلامت همگانی موفق عمل کند، درحالی‌که سیاست سلامت همگانی از ایده‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که دولت توانست آن را پیاده کند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی تصریح کرد: اعتبارات سلامت همگانی از مالیات بر ارزش‌افزوده تحقق می‌یابد و در این خصوص سازمان‌های ذی‌ربط توانسته‌اند در زندگی خانواده‌های نیازمند مؤثر واقع شوند و از طرفی مالیاتی مردم پرداخت می‌کنند درواقع برای خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود و با پرداخت به‌موقع مالیات می‌توان بیشتر از قبل در جهت توسعه شهرستان‌ها و خدمات عمومی قدم برداشت.

شریفی با اشاره به اینکه افرادی که اظهارنامه مالیاتی ارائه می‌دهند نظام مالیاتی موظف است تا به آن اظهارنامه در مدت یک سال رسیدگی کند، بیان داشت: درمجموع عملکرد مالیاتی سال ۹۵ در آذربایجان شرقی، توانستیم بند ج کل مشاغل بدون یک درصد افزایش و بر اساس اظهارنامه‌های خود اظهاری رسیدگی کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه امور مالیاتی آذربایجان شرقی طی ۱۱ ماهه سال جاری حدود ۴ میلیارد تومان برای شهرداری اهر عوارض پرداخت کرده است، یادآور شد: و علاوه بر شهرداری برای دهیاری‌های شهرستان اهر در مدت ۱۱ ماهه سال جاری یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده عوارض پرداخت کرده‌ایم و درمجموع برای شهرداری و دهیاری‌های اهر در طول یازده‌ماهه امسال ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان عوارض از محل مالیات بر ارزش‌افزوده واریزشده است.