آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 51377
پنجشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
عضو کمیسیون امور داخلی کشور:

وزارت کشور باید سریع‌تر استانداران را انتخاب کند

وزارت کشور باید سریع‌تر استانداران را انتخاب کند

به گزارش اهرامروز به نقل از خبرگزاری مجلس، بیت‌الله عبدالهی در خصوص بازنشسته شدن استانداران، اظهار داشت: اکنون با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان عده‌ای از استانداران می‌روند، درست است که جوانان به کارگرفته می‌شوند ولی با رفتن حدود ۱۵ استاندار و آمدن استانداران جدید هزینه‌های فروانی به کشور تحمیل می‌شود و برای رتق و فتق امور به زمان نیاز داریم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و امور شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استاندار آذربایجان شرقی قبلا بازخرید کرده بود ولی خود را مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌داند و می‌رود، بیان کرد: من ندیده‌ام استانداری در برابر اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان مقاومت کند.

وی افزود: ایراد کل قوانینی که تصویب می‌شود این است که عدد و رقم نمی‌دهند، باید در زمان وضع قانون منع به کارگیری بازنشستگان عدد و رقم بدهند که چند نفر مشمول این قانون می‌شوند.

عبداللهی با اشاره به اینکه باید آماری از سازمان امور استخدامی گرفته می‌شد تا معاونین وزیر و استاندارانی که بازنشسته هستند و مشمول این قانون می‌شدند، مشخص شوند، ادامه داد: در مورد قوانین مختلف نیز همین مشکلات وجود دارد، زیرا اعتبار کافی مشخص نکردند و این مشخص نبودن اعداد و ارقام هنگام تصویب قانون، کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کشور باید سریعتر استانداران را انتخاب کند، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان وضع شده باید همگان آن را اجرا کنند.

عبداللهی با بیان اینکه ۲ ماه فرصت کمی نیست و دولت می‌توانست مدیران بازنشسته را پیش از آغاز موعد اجرای قانون نیز برکنار کند، اظهار داشت: وزارت کشور با توجه به وضع این قانون می‌توانست سریع‌تر نیز اقدام کند و مدیران و استانداران بازنشسته را تغییر دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت کشور برای انتخاب استانداران لازم است رایزنی‌ها را سرعت بخشد، گفت: وزارت کشور باید برای همه استان‌هایی که استاندار ندارند، نماینده عالی دولت را انتخاب کند، شرایط کشور به گونه‌ای است که باید با سرعت کار کنیم و نباید استانداری‌ها با سرپرست اداره شوند زیرا اختیار سرپرست کافی نیست و مشکلات افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/