آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 7219
سه شنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

٢۵اثر از۵٨٣ اثر به جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم معرفی می شوند

٢۵اثر از۵٨٣ اثر به جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم معرفی می شوند

 به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، علی محرمی شامگاه یک شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم به یاد شهید مدافع حرم هشترودی اسماعیل کریمی اصل در پنج رشته شعر، نقاشی، عکس، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم فرصتی برای تولید آثار فاخر با محوریت شهدای این عرصه است، اظهار داشت:  این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ  ایثار، شهادت و مقاومت و همچین ارج نهادن به رشادت‌ها و فداکاری‌های مدافعان حرم در محورها و موضوعاتی شامل  نقش تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در هدایت محور مقاومت، ترسیم چهره زیبای مدافعان و شهدای مدافع حرم، نقش ایران و حزب‌الله در محور مقاومت، نمایش مقاومت مردم سوریه، عراق، یمن و فلسطین در برابر گروه‌های تروریستی و اشغالگران، ترسیم چهره حامیان تروریست‌ها نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و عربستان و ترسیم چهره گروه‌های تروریستی منطقه نظیر داعش و جبهه النصره برگزار می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مرتضی شریفی، محمد بطحائی و محمدحسین امینی داوری بخش نقاشی این جشنواره را بر عهده داشته اندف گفت: در این بخش ۴ اثر به عنوان آثار برتر معرفی خواهد شد.

محرمی ادامه داد: همچنین در بخش عکس، هادی فائزی، بهزاد پروین قدس و محمد عباس زاده داوری این بخش را بر عهده دارند که از میان ۵٨٣ اثر ٢۵ اثر را برای حضور در بخش  نمایشگاهی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش شعر علی حاجی بلند، محمد شکری فرد و علی شهودی داوری را بر عهده داشته اند که چهار نفر را به عنوان نفرات برتر معرفی خواهند کرد و همچنین در بخش فیلمنامه علی بینش، حسین مهدیزاده و قربانعلی طاهرفر داوری را بر عهده داشته اند که دو نفر به عنوان نفرات برتر شناخته می شوند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام این خبر افزود: نفرات برتر این جشنواره ٢٩ فروردین ساعت ١١ صبح در سالن الغدیر دانشگاه پیام نور هشترود طی آیین معرفی می شوند.

محرمی همچنین در ادامه از داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم خبر داد.

گفتنی است جشنواره یاد شده با همکاری اداره کل فرهنگ  و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هشترود، فرمانداری هشترود، بسیج هنرمندان استان و ناحیه مقاومت سپاه هشترود برگزار می‌شود.