آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 51223
سه شنبه - ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
فرماندار شهرستان اهر:

پدافند غیرعامل به‌منزله آمادگی در برابر تهدیدهای غیرنظامی دشمنان است

پدافند غیرعامل به‌منزله آمادگی در برابر تهدیدهای غیرنظامی دشمنان است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان اهر با تبریک ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: روز گذشته مردم شهرستان اهر همپای مردم سایر نقاط کشور در راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان حماسه‌ای به‌یادماندنی را خلق کردند و به خاطر همین حضور پرشور و گسترده هر قدر که تقدیر کنیم باز هم کم است.

وی افزود: با گذشته ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وقتی می‌بینیم مردم برای دفاع از حقانیت جمهوری اسلامی و پاسخ به یاوه‌گویی های دشمنان نظام در صحنه‌هایی من‌جمله راهپیمایی حضور می‌یابند واقعیتاً باید در تاریخ ثبت شود.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه حضور گسترده و بی‌نظیر در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان‌گر حفظ اتحاد و انسجام مردم در برابر توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان است، گفت: مردم در طول ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی توانسته‌اند به دشمنان بفهمانند که هنوز پای انقلاب و ولایت ایستاده‌اند و به متجاوزان پاسخی کوبنده می‌دهند.

محمودی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند؛ در جامعه کنونی پدافند غیرعامل از ضروریات جامعه است، شاید عمده مردم از کم و کیف پدافند غیرعامل اطلاعی نداشته باشند اما نیاز است تا با همکاری شورای فرهنگ عمومی، پدافند غیرعامل را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل آمادگی کشور را در مقابل هرگونه تهدید بالا می‌برد، منظور از این تهدیدها “تهدیدهای غیرنظامی” است به‌طور مثال سیاست‌های اعمالی پشت پرده فضای مجازی یکی از تهدیدهای غیرنظامی محسوب می‌شود و از اهداف پدافند غیرعامل مصونیت مردم در برابر این تهدیدهاست.

فرماندار شهرستان اهر، تبدیل پدافند غیرعامل را به فرهنگ عمومی در جامعه ضروری دانست و گفت: پدافند غیرعامل باعث می‌شود تا هر یک از مردم وقتی‌که تهدیدی از جانب دشمنان متوجه کشور شد به وظایف خود آشنا باشند.

محمودی بابیان اینکه حفظ سرمایه‌های ملی از دیگر محورهای پدافند غیرعامل است، ابراز داشت: تقویت پایداری ملی و حفظ سرمایه‌های کشور با مشارکت مردم، آماده‌سازی جامعه در برابر تهدیدات، صیانت از زیرساخت‌های کشور از مهم‌ترین رویکردهای پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی شاخص‌های عملکردی شهرستان‌ها در حوزه پدافند غیرعامل، سال گذشته شهرستان اهر در این حوزه جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان شرقی بود به‌طوری که در اغلب حوزه‌های زیرمجموعه پدافند غیرعامل کمیته‌هایی تشکیل یافته است.

انتهای پیام/