آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » شهرستان ها » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 6656
دوشنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
امام جمعه اهر:

پرداخت زکات اموال انسان را بیمه می‌کند

پرداخت زکات اموال انسان را بیمه می‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در همایش عاملین زکات و روحانیون شهرستان اهر، اظهار داشت: خوشبختانه هرسال نسبت به سال‌های قبل شاهد افزایش جمع‌آوری زکات در شهرستان اهر هستیم و امیدواریم بتوانیم در عمل به واجبات و احکام الهی جامع عمل بپوشانیم، درحالی‌که اصل تشکیل نظام اسلامی در ایران رعایت واجبات، ارزش‌های اسلامی و حدود، اجرای احکام الهی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از واجبات الهی پرداخت زکات بوده و ستادهای زکات در این زمینه تلاش کرده‌اند تا در این خصوص فرهنگ‌سازی شود، افزود: زکات در قرآن کریم بعد از نماز ۲۷ مورد مطرح شده، یعنی پروردگار متعال نماز و زکات را قرین کرده است.

امام جمعه اهر ادامه داد: اگر کسی نماز بخواند ولی زکات اش را پرداخت نکند به نوعی نماز همان فرد قابل‌قبول نیست و همین امر نشان‌گر اهمیت زکات است.

آیت‌الله حاجی‌زاده بابیان اینکه اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه از طریق زکات گذران زندگی می‌کنند، گفت: به دلیل این‌که وضعیت معیشتی و مالی همه مردم جامعه یکسان نیست پروردگار متعال زکات را مطرح کرده‌اند تا محرومین با درآمدهای حاصل از زکات گذران زندگی کنند.

رئیس شورای زکات شهرستان اهر تأکید کرد: پرداخت زکات شامل گندم، کشمش، احشام، جو، خرما، طلا، نقره و غیره می‌شود، ثروتمندان با پرداخت زکات اموال خود، رزق و روزی آن‌ها هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی پربرکت می‌شود و پرداخت به‌موقع زکات در ریشه‌کن شدن فقر در جامعه تأثیر بسیاری دارد.

وی با تأکید بر اینکه ترویج نماز، زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله وظایف روحانیون و مظهر حکومت دینی است، خاطرنشان کرد: پرداخت زکات اموال انسان را بیمه می‌کند، وقتی کسی زکات و خمس اموال اش را پرداخت می‌کند طبق آیات الهی، خداوند انسان‌ها را از حیث نعمات سیر آب می‌کند.