آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » صفحه نخست
کد خبر : 2836
سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
رئیس پلیس‌راه آذربایجان شرقی:

پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر آذربایجان شرقی جلوگیری می‌کند

پلیس از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر آذربایجان شرقی جلوگیری می‌کند

به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، سرهنگ جواد ناموران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی و نیز هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک در چند روز آینده اظهار داشت: گزارش‌های رسیده از جاده‌های مواصلاتی استان نشان می‌دهد کولاک تردد در این محورها را با مشکل مواجه ساخته است و هموطنان از سفر غیرضروری اجتناب کنند.

وی از هموطنان خواست از سفرهای غیرضروری در چنین شرایط جوی پرهیزکرده و در صورت الزام به سفر، تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، پوشاک گرم و آذوقه را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس‌راه  آذربایجان شرقی افزود: به منظور حفظ سلامت شهروندان، پلیس بنابه وظایف ذاتی خود از تردد رانندگان فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای برف‌گیر و یخ‌زده جلوگیری می‌کند.

ناموران با تاکید بر رانندگی با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان گفت: رانندگان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز فاصله طولی مناسب با وسیله جلویی در چنین شرایطی، سلامت سفر خود و سرنشینان را تضمین می‌کنند.

اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم‌های گرمایشی و روشنایی، برف‌پاک‌کن، مخزن شیشه‌شور و نیز پربودن باک بنزین، دیگر توصیه‌های رئیس پلیس‌راه استان به رانندگان بود.

وی مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ‌زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.

ناموران افزود: توصیه اکید ما به هموطنان این است که در صورت امکان از تردد در شرایط برفی و لغزندگی به ویژه در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

رئیس پلیس‌راه استان از شهروندان خواست برای اطلاع از وضعیت جاده‌های کشور با شماره تلفن‌های ۱۴۱ و ۱۱۰ تماس گرفته و یا به سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کنند.

وی گفت: در شرایط برفی و یخبندان که عبور ایمن برای خودروها فراهم نباشد، پلیس‌راه انسداد مسیر را اعلام می‌کند بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم توصیه‌های پلیس‌راه را جدی گرفته و اصرار به ادامه مسیر نداشته باشد.

 رئیس پلیس‌راه استان از مردم همچنین خواست هرگونه انتقاد، پیشنهاد و قدردانی خود را از پلیس از طریق شماره تلفن ۱۹۷ اعلام کنند.

انتهای پیام/