آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 61516
دوشنبه - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
شهردار اهر تشریح کرد:

چه میزان از لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر صرف هزینه‌های جاری و پروژه‌های عمرانی می‌شود؟

چه میزان از لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر صرف هزینه‌های جاری و پروژه‌های عمرانی می‌شود؟

احد محمودی در تشریح جزئیاتی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر در گفتگو با اهرامروز اظهار داشت: لایحه بودجه سال آینده شهرداری اهر را نسبت به سال‌جاری با افزایش ۶۶ درصدی تدوین کرده‌ایم که در سال‌جاری لایحه بودجه شهرداری اهر ۷۲ میلیارد تومان بود و برای سال آینده ۱۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

شهردار اهر با اشاره به این‌که ۵۵ درصد از لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر معادل ۶۶ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری اعم از حقوق و مزایای کارکنان پیش‌بینی شده است، افزود: ۴۵ درصد بودجه پیشنهادی شهرداری اهر معادل ۵۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی شهری اهر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: افزایش حقوق و دستمزد که مصوبه‌ی شورای عالی کار بوده تا زمان ابلاغ، ما افزایش تخمینی ۳۰ درصدی را در لایحه بودجه شهرداری اهر پیش‌بینی کردیم که با این‌حساب حدود ۵۷ میلیارد تومان در سال آینده صرف حقوق و مزایای کارکنان شهرداری اهر می‌شود.

محمودی از پیش‌بینی تأمین مالی ۲۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حاصل از فروش زمین در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر خبر داد و گفت: درآمد ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از محل پروانه‌های صادره و ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۰۰ (تخلفات ساختمانی) و سایر محل‌های درآمدی اعم از ارزش‌افزوده و … را در لایحه بودجه شهرداری اهر پیش‌بینی کرده‌ایم.

شهردار اهر با ذکر این‌که تورم سالیانه را در حدود ۳۰ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر در نظر گرفته‌ایم، بیان کرد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش قراردادهایی که با پیمانکاران انعقاد خواهد شد و رشد اقتصادی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که آیا پیش‌بینی می‌کنید تمامی بندهای لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر تحقق یابد؟ گفت: با توجه به بدهی‌های خُرد و کلان شهرداری اهر؛ لازم است تا به هر طریق ممکن تلاش کنیم لایحه بودجه شهرداری اهر تحقق یابد، اگر لایحه بودجه شهرداری اهر تحقق نیابد در حقیقت نمی‌توانیم بدهی‌ها را پرداخت کنیم و نه می‌توانیم پروژه عمرانی اجرا کنیم؛ چراکه باید و باید لایحه بودجه شهرداری اهر تحقق بخشیم.

محمودی بابیان این‌که برای پرداخت بدهی تأمین اجتماعی و حقوق کارکنان، چاره‌ای جز تحقق لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر نداریم، تصریح کرد: تفریق بودجه ۱۴۰۰ شهرداری اهر در حال انجام است و در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر؛ قطعاً اعضای شورای اسلامی شهر اهر نکته‌نظراتی خواهند داشت که آنها نیز لحاظ می‌شود تا به طور کامل بررسی و تصویب شود.

شهردار اهر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر این‌که اولویت پروژه‌های عمرانی شهرداری اهر را در لایحه بودجه در چه مواردی پیش‌بینی کرده‌اید؟ خاطرنشان کرد: عمدتاً تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بلاتکلیف، ساماندهی و بروزرسانی کارخانه آسفالت، ساماندهی کیچیک‌چای و پروژه‌های مسیرگشایی شهر اهر را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهر پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی از پرداخت بخشی از بدهی‌های شهرداری اهر خبر داد و یادآور شد: در کمترین زمان ممکن و با واریز سهم شهرداری اهر از محل درآمدهای ارزش‌افزوده؛ حقوق معوقه کارکنان شهرداری اهر پرداخت می‌شود.