آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 59324
یکشنبه - ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران:

کرونا بهانه‌ای برای عدم برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه قره‌داغ  شد/ مسئولان هنوز درک درستی از اهمیت جشنواره تئاتر کوتاه ندارند/ برخی از مدیران برای عدم برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران لحظه‌شماری می‌کنند

کرونا بهانه‌ای برای عدم برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه قره‌داغ  شد/ مسئولان هنوز درک درستی از اهمیت جشنواره تئاتر کوتاه ندارند/ برخی از مدیران برای عدم برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران لحظه‌شماری می‌کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، میرعباس خلیفه‌لو در دیدار اعضای هیئت‌مدیره انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان اهر با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس اظهار داشت: اگر امروز در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران مشکلاتی داریم، قطعاً به این دلیل است که هنوز مسئولان شهرستان اهر هنوز به اهمیت این جشنواره پی نبرده‌اند در حالی که جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در کشور بِرند است، وقتی به مسئولی توضیح می‌دهیم جشنواره تئاتر کوتاه چیست، توهین به شعور هنرمندان است.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران افزود: مشکلات جشنواره سراسری تئاتر کوتاه قره‌داغ (ارسباران) ناشی از این است که هنوز نتوانسته‌ایم اهمیت این جشنواره را به مسئولان ارشد انتقال دهیم، قبل از شیوع ویروس کرونا رئیس اداره ارشاد اهر درخواست تشکیل شورای سیاست‌گذاری جشنواره را دادند اما مدیران ما با کمال تاسف اقدامی نکردند، مگر برای کرونا جلسه تشکیل ندادند پس چرا برای حوزه فرهنگ و هنر جلسه تشکیل نمی‌دهند؟ چرا فقط کرونا جلسات هماهنگی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟

وی ادامه داد: در جریان شیوع ویروس کرونا همچنان شعار می‌شنویم و می‌گویند بسته یا هزینه معیشتی دادیم، سوال بنده اینجاست که به کدام هنرمند که با شیوع کرونا تمامی فعالیت‌هایش تعطیل شد بسته معیشتی دادند؟ متاسفانه ضربه‌ای که هنرمندان حوزه نمایشی از کرونا دیدند هیچ قشر اینقدر آسیب ندید.

خلیفه‌لو اضافه کرد: وقتی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، پیگیری روند برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه قره‌داغ (ارسباران) را جویا می‌شویم، می‌گویند مسئولان شهرستانی چه اقدامی انجام داده‌اند؟ برای این هم ما جوابی نداریم چون واقعیت را می‌گویند.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با اشاره به این‌که وقتی مسئولان شهرستان اهر بعد از سال‌ها هنوز هنرمند یا کارگردانی را نمی‌شناسند دیگر انتظار آن‌چنانی نداریم، گفت: واقعیتاً حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان اهر نفس‌های آخر را می‌کشد و من هنرمند آنقدر پوست کلفت هستیم که به خاطر تعصب شهرستان و هنر در ظاهر سرپا ایستاده‌ایم، اگر دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در وزارت ارشاد ردیف بودجه ندارد به این خاطر است که مدیران و نمایندگان ما در پایتخت نتوانسته‌اند تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: می‌دانیم نماینده سابق اهر و هریس برای اختصاص ردیف بودجه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تا حدی پیگیری و تلاش کرده‌اند اما نتیجه بخش نبوده است، در جلسات شورای سیاست‌گذاری جشنواره مدیران شهرستانی دورهم جمع می‌شوند و می‌گویند فلان کار را انجام می‌دهیم که در عمل هیچ کدام نیستند، وعده‌هایی که داده بودند کجاست؟ چرا عملی نمی‌شود؟ چرا همه در مواقع نیاز به فکر فرهنگ و هنر می‌افتند؟ درست تاکنون تلاش کرده‌اند اما ما مطالبه‌گر هستیم.

خلیفه‌لو با ذکر این‌که وعده‌های بسیاری در حمایت از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شنیده‌ایم، ولی کدام یک عملی شده‌اند؟ گفت: اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران برای شهرستان اهر و قره‌داغ آبروست یک واقعیت است، ولی یکسری از مدیران برای آن‌که این جشنواره برگزار نشود لحظه‌شماری می‌کنند، اما ما با عزم جدی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران را با وجود سنگ‌اندازی‌ها برگزار می‌کنیم.

دبیر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران تصریح کرد: هنرمندان حوزه نمایشی از مسئولان و نماینده مجلس، سالن نمایشی مطالبه می‌کنند که نداریم؛ مردم شهرستان اهر از مسئولان هتلی می‌خواهند تا هنگام حضور مسافران، گردشگران و میهمانان شرمنده نشوند، متاسفانه میهمانان سیزده دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در مدارس اسکان داده شده‌اند.

وی ابراز داشت: وقتی خواستند جشنواره تئاتر مریوان را برگزار نکنند، مدیرکل ارشاد آن استان سینه سپر کرده و از جشنواره تئاتر دفاع نمود، اما در رابطه با جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هیچ کس نگفته که چه مشکلی پیش آمده تا این جشنواره برگزار نشود؛ به این خاطر که جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران هدف، اندیشه و امید نیست.

خلیفه‌لو بابیان اینکه شهرستان اهر یکی از چهار مناطقی در دنیاست که جشنواره تئاتر کوتاه برگزار می‌کند، گفت: ثبت دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران و اختصاص ردیف بودجه برای این جشنواره در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله انتظار هنرمندان از نماینده اهر و هریس در مجلس است.