نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تأکید کرد؛

کم‌لطفی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه‌گذاران/ عمده مشکل مردم در بانک‌هاست

کم‌لطفی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و حمایت از سرمایه‌گذاران/ عمده مشکل مردم در بانک‌هاست

به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در دیدار با مدیر شعب بانک ملی آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت از تولیدکنندگان و تولید داخلی با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بانک‌ها تأکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نباید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در پیچ‌وخم‌های اداری از سرمایه‌گذاری برنجانیم، گفت: بایستی از سرمایه‌گذاران درهرحال حمایت کنیم و انتظار آن‌ها این است که در بروکراسی‌های اداری گیر نکنند.

وی لازمه رونق اقتصادی استان آذربایجان شرقی را حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: روزی استان آذربایجان شرقی در رتبه دوم اقتصاد کشور بود ولی اکنون متأسفانه در رتبه دهم قرارگرفته‌ایم.

عبدالهی بابیان اینکه بیکاری جوانان از بزرگ‌ترین مشکل خانواده‌ها در آذربایجان شرقی به شمار می‌رود، اضافه کرد: گاها بانک‌ها در ارائه تسهیلات بانکی با توجه به اینکه مسئولان کشوری بر پرداخت تسهیلات دستورات لازم را صادر کرده‌اند اما برخی بانک‌ها در خصوص پرداخت‌ها کم‌لطفی می‌کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یادآور شد: اگر چنانچه مشکل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بانک‌ها رفع نشود نمی‌توان مدعی شد که برای تحقق اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کرده‌ایم.

وی با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: متأسفانه برخی از بانک‌ها در عملکرد خود ایرادی نمی‌بینند چراکه اگر به وظایف ذاتی خود به‌درستی عمل کنند قطعاً ایراد و اشکالات بسیاری دیده می‌شود.

عبدالهی تأکید کرد: مثلاً سرمایه‌گذار بخش خصوصی در شهرک صنعتی بیلوردی کارخانه‌ای راه‌اندازی و برای تکمیل نیاز به منابع مالی دارد ولی بعد از هشت ماه هنوز نتوانسته است از تسهیلات بانکی بهره‌مند شود این یعنی کارشکنی بانک در قبال حمایت از تولید است.

بانک ملی در رتبه نخست اعطای تسهیلات رونق و تولید

حسن سعیدی اصل مدیر شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار، اظهار داشت: سال گذشته موفق شدیم در طرح رونق و تولید رتبه نخست کسب کرده‌ایم.

مدیر شعب بانک ملی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: واحد تولیدی آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده و به‌تبع آن مشکلات نیز بیشتر است و از طرفی شاید بتوان گفت که تعداد واحدهای تولیدی این استان به‌مراتب بیشتر از دیگر استان‌هاست.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی بیلوردی تعطیل‌شده است، افزود: در گذشته تسهیلاتی که بدون قید و شرط به واحدهای حاضر در شهرک صنعتی بیلوردی از منابع بانک ملی پرداخت کرده‌اند امروز متأسفانه شاهد تعطیلی این واحدها هستیم در حالی که اگر در پرداخت تسهیلات و منابع به‌درستی مدیریت می‌شد اکنون شاهد تعطیلی برخی از واحدها نبودیم.

انتهای پیام/