آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 12620
دوشنبه - ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر:

انجمن عکاسی اهر یکی از فعال‌ترین انجمن‌های آذربایجان شرقی است

انجمن عکاسی اهر یکی از فعال‌ترین انجمن‌های آذربایجان شرقی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی عصر شنبه در آیین برگزاری دومین دوره انتخابات انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ برنامه‌ای در حوزه فرهنگی و هنری انجام نمی‌دهد و نقش ارشاد حاکمیتی و نظارتی است و کل برنامه‌های فرهنگی و هنری با اعتبار محدود به انجمن‌های زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ برنامه‌ای برای اجرا به انجمن‌ها علی‌الخصوص انجمن هنر عکاسی اهر پیشنهاد نمی‌کنیم و پیشنهاد برنامه‌ها از وظایف انجمن‌هاست، افزود: به‌طور مثال اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان در اهر برگزار شد و فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ۵ میلیون تومان به این جشنواره اعتبار تخصیص داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: هیئت‌مدیره انجمن عکاسی اهر در این فکر نباشد که بخواهد برنامه‌ای برگزار کند و ارشاد تمامی هزینه‌های آن را پرداخت کند این‌چنین نیست.

زارعی بابیان اینکه در حال حاضر انجمن‌های هنر عکاسی، ادبی، هنرهای تجسمی و نمایش در شهرستان اهر فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: اگر انجمن عکاسی قصد برگزاری برنامه‌ای داشته باشد قطعاً برگزاری این برنامه وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهد بود و اگر تعداد برنامه‌ها بیشتر باشد مایه افتخار انجمن‌ها خواهد بود و اگر کم هم باشد از ضعف‌های انجمن به‌حساب می‌آید.

وی با ذکر اینکه انجمن هنر عکاسی یکی از انجمن‌های فعال شهرستان اهر و آذربایجان شرقی به شمار می‌رود، گفت: به تعبیر مقامات استانی انجمن عکاسی اهر یکی از فعال‌ترین انجمن‌های آذربایجان شرقی بوده و به‌نوعی انجمن‌هایی که در استان وجود دارد سرآمد آن‌هاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر اضافه کرد: تمامی کاندیداهایی که در انتخابات انجمن هنر عکاسی اهر ثبت‌نام کرده‌اند توانمند هستند ولی باید به کسانی در این انتخابات رأی داد که بتوانند برای توسعه و اجرای برنامه‌های انجمن عکاسی وقت صرف کند.