رئیس دادگستری شهرستان اهر در جلسه پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد

گواهینامه‌های تخصصی برای بنگاه‌های املاک و خودروها در اهر صادر شود/ پیش‌فروش آپارتمان‌ها در بنگاه‌های معاملاتی املاک ممنوع

گواهینامه‌های تخصصی برای بنگاه‌های املاک و خودروها در اهر صادر شود/ پیش‌فروش آپارتمان‌ها در بنگاه‌های معاملاتی املاک ممنوع

به گزارش اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان اهر، اظهار داشت: صاحبان بنگاه‌های املاک و خودرو و به‌خصوص بنگاه‌های املاک و خود مردم نیز باید قبل از اقدام به خرید نسبت به استعلام از لحاظ وضع املاک از مراجع ذیصلاح اقدام کنند تا بعداً با مشکلی روبرو نشوند.

وی در ادامه افزود: از ادارات صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شهرداری، نیروی انتظامی، ثبت‌اسناد و املاک و سایر اعضای این کمیته انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو و به‌خصوص املاک بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی کنند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: مردم با اعتمادی که به بنگاه‌های معاملاتی دارند به آن‌ها مراجعه می‌کنند که متأسفانه بعضی از بنگاه‌های املاک به خاطر منافع شخصی خود به‌جای توجه به وضعیت املاک و خودروها نسبت به تنظیم قرارداد اقدام می‌کنند که خریداران بعداً با مشکل مواجه می‌شوند.

صدور گواهینامه‌های تخصصی برای بنگاه‌های املاک و خودروها ضروری است

وی همچنین خواستار صدور گواهینامه‌های تخصصی برای بنگاه‌های املاک و خودروها شد و افزود: بعضی از بنگاه‌ها به‌صورت سنتی اقدام می‌کنند که لازم است تخصصی شدن این بنگاه‌ها در اولویت قرار گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: طبق قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها در بنگاه‌های معاملاتی املاک ممنوع است که لازم است صاحبان بنگاه‌ها در این زمینه دقت کنند تا بعداً مشکلی به وجود نیاید.

حجت‌الاسلام نظری همچنین با اشاره به‌روزهای پایانی سال از مردم و به‌خصوص ادارات خواست برای جلوگیری از هرگونه سرقت نسبت به ایمنی اماکن و همچنین حفاظت از مصالح طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا اقدام کنند.

انتهای پیام/