رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر:

یادواره شهدای تیپ مهندسی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در اهر برگزار می‌شود

احمد ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ارسباران نیوز در اهر با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت، کشور و ملت را از هجمه‌های گسترده استکبارجهانی در امان نگه می‌دارد، اظهار داشت: یادواره شهدای ارسباران تیپ مهندسی رزمی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی با همکاری سپاه ناحیه، فرمانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران اهر و سازمان جهاد کشاورزی استان ۱۴ بهمن‌ماه هم‌زمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی شهرستان اهر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حماسه‌آفرینی شهدا انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدهای سخت دشمنان حفظ کرد، افزود: این یادواره استانی به محوریت شهدای سنگرسازان بی‌سنگر منطقه ارسباران که شهرستان‌های اهر، هوراند، ورزقان و هریس ۹ شهید سنگرساز بی‌سنگر در راه اعتلا و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده برگزار خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر اضافه کرد: تمامی دستگاه‌ها از جمله متولیان یادواره شهدای ارسباران تیپ مهندسی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر بسیج شوند درحالی‌که اکنون تمامی موفقیت‌ها را مدیون ازخودگذشتگی‌های شهدا هستیم.

ابراهیمی با تأکید بر این‌که جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر در دوران هشت سال دفاع مقدس درحالی‌که امکانات کمتری داشتند ولی با سنگرسازی در مقابل حملات بی‌امان ایستادند و از خاک و ناموس شجاعانه دفاع کردند، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای تیپ مهندسی ۵۷ جهاد سازندگی آذربایجان شرقی، بهانه‌ای برای بزرگداشت یاد و خاطره دلیرمردان بوده و این یادواره‌ها می‌تواند زمینه آشنایی نسل‌های جوان با ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس باشد.

وی بابیان اینکه مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در شهر و روستاهای بخش مرکزی شهرستان اهر به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در ۵۸ مزار شهدای روستایی و شهر اهر با حضور مسئولان در طول ایام‌الله دهه فجر برگزار خواهد شد.

دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان را از دیگر برنامه‌های دهه فجر در شهرستان اهر عنوان کرد، بیان داشت: در طول برگزاری برنامه‌های دهه فجر برای دیدار با ۳۵ خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان جهت دلجویی و رسیدگی به مشکلات این خانواده‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

انتهای پیام/