آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 8935
سه شنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
فرماندار اهر:

یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر مردادماه امسال برگزار می‌شود

یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر مردادماه امسال برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، اظهار داشت: با وجود مشکلاتی عمدتاً مالی که وجود دارد ولی شهرستان اهر در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) از خود مایه گذاشته است این در حالی بود که با حمایت‌ها و مساعدت‌هایی که انجام‌شده تاکنون مسائل و مشکلات پیش‌آمده حل و فصل شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون برای برگزاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر آماده می‌شویم که بایستی با اقدامات جدی وارد عرصه‌ی جدیدی در این زمینه شویم، افزود: باید در سایه این جشنواره اثرات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، معنوی و غیره را با پوست و خون خودمان به عینِ احساس کنیم درحالی‌که جشنواره تئاتر کوتاه اهر به صورت ملی برگزار می‌شود و در آینده بین‌المللی خواهد شد.

فرماندار اهر ادامه داد: از اقصی نقاط ایران اسلامی هنرمندان با گویش ها، دیدگاه و بینیش های مختلف در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر حضور می‌یابند، متاسفانه به‌جای این‌که دست اندرکاران و مسئولان فرهنگی این جشنواره در صدد برگزاری باشند به دنبال تامین منابع مالی هستند که این امر به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر آسیب جدی می‌رساند.

عابدی اضافه کرد: به دلیل عدم تخصیص بودجه‌ای مستقل برای جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر که اصل قضیه برای ما مهم است ولی نبود منابع مالی باعث می‌شود تا دست اندرکاران به جای پرداختن به اصل موضوع به حاشیه می‌روند درحالی‌که با اختصاص اعتبار بخش عمده‌ای از مشکلات مالی رفع می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ضروری دانست، گفت: از مسئولان امر انتظار داریم تا با در نظر گرفتن ردیف بودجه در تداوم این جشنواره نقش ایفا کنند این در حالی است که اغلب رویدادهای فرهنگی ملی و کشوری از نظر اعتبار دارای ردیف بودجه مستقل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر نیازمند نگاهی کارشناسانه بوده و باید از اکنون در راستای برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه وارد فاز جدیدی شویم.

انتهای پیام/