آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60335
جمعه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

۱۵۰۰ واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر آذربایجان شرقی احداث می‌شود

۱۵۰۰ واحد مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر آذربایجان شرقی احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار اهرامروز، میرسعید سهرابی با اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن‌ساز در استان و کشور ماهیت حمایتی و فرهنگی دارد، اظهار داشت: این فرهنگ را بایستی در جامعه رواج دهیم تا خیرین و مردم در تأمین مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند مشارکت کنند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی؛ وظیفه اصلی این انجمن را موازی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در فرمان تاریخی امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی وظیفه دارد تا کمک‌های دولتی و مردمی را جمع‌آوری کرده و آن را در جهت تأمین مسکن ارزان قیمت برای اقشار نیازمند جامعه هزینه کند.

وی با ذکر این‌که از نماینده ولی‌فقیه و استاندار آذربایجان شرقی عضو هیات‌امنای انجمن خیرین مسکن‌ساز استان هستند، گفت: در شهرستان‌ها نیز امام جمعه، فرماندار و … عضو هیات‌امنای انجمن خیرین مسکن‌ساز و ۳ نفر از خیرین هر شهرستان به عنوان هیأت‌مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز انتخاب می‌شوند.

سهرابی از احداث ۱۵۰۰ واحد مسکن توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز در آذربایجان شرقی خبر داد، یادآور شد: این واحدهای مسکونی عمدتاً برای اقشار آسیب‌پذیر که هیچ توانایی برای تأمین مسکن ندارند و یا اینکه دارای ۲ معلول بوده و اینکه تحت پوشش کمیته امداد هستند ساخته می‌شود که زمین‌های ۱۵۰۰ واحد مسکونی خیرساز از سوی راه و شهرسازی واگذار شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز انشعاب رایگان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی بابیان این‌که قیمت تمام شده هر واحد مسکونی احداث شده از سوی انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی؛ ۴۰ درصد کمتر از قیمت‌های روز بازار مسکن است، افزود: مدیران ۴۰۰ واحد مصالح ساختمانی و ماسه‌شویی عضو افتخاری و حامی انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی هستند که در تأمین مصالح ساختمانی برای مسکن نیازمندان ۵۰ درصد هزینه‌ها را تأمین می‌کنند.

وی همچنین از انتخاب هیأت‌مدیره و مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز شهرستان اهر تا هفته‌ی آینده خبر داد و گفت: هیچیک از دستگاه‌ها و نهادهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن نمی‌توانند به تنهایی از عهده تأمین مسکن برای نیازمندان، اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برآیند؛ لذا در این میان لازم است تا انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌ها ایجاد کند.

سهرابی در پایان از ساخت سالانه ۱۷۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول در آذربایجان شرقی خبر داد، بیان کرد: برای ساخت هر واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ معلول؛ ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.