آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60886
شنبه - ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در پاسخ به درخواست نماینده اهر و هریس:

۴۰ میلیارد تومان اعتبار از ردیف ملی به اهر و هریس تخصیص می‌یابد/ طرح شناسایی روستاهای در معرض حوادث طبیعی در کشور اجرا می‌شود/ سالانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان پول نقد برای کمک به دهیاری‌ها در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمدرضا شاملو در جلسه مشترک با نماینده مردم اهر و هریس و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که امسال اعتبارات ردیف ملی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید، اظهار داشت: همچنین قرار بود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق به بنیاد مسکن واگذار شود که سازمان برنامه و بودجه به این مصوبه عمل نکرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور افزود: امسال اعتبارات عمرانی روستاهای کشور در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با سال گذشته رشد ۲.۵ برابری دارد.

وی بابیان این‌که اطلاع داریم که نمایندگان مجلس از سوی روستائیان برای ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و تأمین منابع تحت فشار هستند، گفت: متأسفانه شرایط منابع مالی بنیاد مسکن همچون گذشته وضعیت خوبی ندارد اما ما علاقه‌مندیم تا همین منابع و امکانات محدود را نیز به سمت روستاها هدایت کنیم.

شاملو خطاب به نماینده مردم اهر و هریس تصریح کرد: طرح‌های عمرانی در روستاهای اهر و هریس بر اساس اولویت‌بندی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه دهید تا با تأمین اعتبار نسبت به اجرای طرح‌ها اقدام کنیم و منصفانه نیست که در شرایطی عده‌ای به نان شب محتاج هستند ما اعتبارات را با اجرای طرح‌های بی‌کیفیت هدر دهیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور با ذکر این‌که سالانه ۴۰۰۰ میلیارد تومان پول نقد برای کمک به دهیاری‌ها در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد، گفت: این اعتبار جدای از منابعی است که از سوی دولت به دهیاری‌ها پرداخت می‌شود، البته معتقدیم این پول نقد باید هدفمند و در جهت رفاه مردم روستاها هزینه شود.

وی به ظرفیت‌های گردشگری منطقه ارسباران اشاره کرد و یادآور شد: منطقه ارسباران به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما در کنار این ظرفیت‌های طبیعی به زیباسازی روستاها نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شاملو از آغاز طرح شناسایی روستاهای در معرض حوادث در سطح کشور خبر داد، گفت: بنیاد مسکن در طرح شناسایی روستاهای در معرض حوادث طبیعی را با همکاری پژوهشکده سوانح طبیعی و مدیریت امور حوادث غیرمترقبه استانداری‌ها شروع کرده تا برای ایمن‌سازی بافت روستاها اقدامی زیربنایی انجام دهد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور بابیان این‌که شهرستان هریس از شاخص برخورداری ۶ درصد بالاتر و شهرستان اهر از نظر شاخص برخورداری استان ۶ درصد عقب‌ماندگی دارد، تأکید کرد: در مرحله اول تخصیص اعتبار برای عمران و آبادانی روستاهای اهر و هریس؛ ۲۵ میلیارد تومان برای اهر و ۱۵ میلیارد تومان برای هریس اعتبار تخصیص می‌دهیم.

وی ابراز داشت: ۲۵ درصد سهم استان آذربایجان‌شرقی برای بازنگری طرح هادی روستایی در سال‌جاری به شهرستان‌های اهر و هریس اختصاص خواهیم داد تا این درخواست نماینده مردم اهر و هریس که جزو مطالبات مردم روستاهاست محقق شود.

شاملو از تخصیص اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی برای طرح‌های عمرانی روستاهای شهرستان اهر در هفته‌های آینده خبر داد و افزود: همچنین برای شهرستان هریس نیز پی‌رو این جلسه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهیم داد تا اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها تسریع شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، بازنگری طرح هادی روستاها و افزایش محدوده روستاهای اهر و هریس را جزو اولویت‌های بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: برای اینکه سفر امروز به شهرستان‌های اهر و هریس بی‌نتیجه نباشد سهم اعتبارات اهر و هریس از ردیف ملی را به ۲ برابر افزایش می‌دهیم.

خبر از: علی دایلاری اصل