آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » دولت » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 59699
جمعه - ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

۶ طرح گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی برای نخستین‌بار در اهر افتتاح شد

۶ طرح گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی برای نخستین‌بار در اهر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علیرضا بایرام‌زاده در آیین افتتاح نخستین مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر که به مناسبت هفته‌ی گردشگری برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌برداری از مرکز گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی در شهرستان اهر برای نخستین‌بار اتفاق مبارکی در حوزه گردشگری استان است، به طوری که توسعه زیرساخت‌های گردشگری را بر خود وظیفه می‌دانیم و از طرفی برای هر طرحی که مجوز داده‌ایم در کنار سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها می‌ایستیم.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی افزود: در ۶ طرح گردشگری کشاورزی شهرستان اهر که برای نخستین‌بار در آذربایجان شرقی مورد بهره‌برداری قرار گرفته، بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم شده است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مسیر اهر-مشگین‌شهر را به عنوان مسیر گردشگری به رسمیت می‌شناسیم؛ ادامه داد: وقتی مسیری به عنوان مسیر گردشگری انتخاب می‌شود، دیگر مجوزی برای ایجاد واحدهایی همچون ماسه‌شویی و یا غیره را نمی‌دهیم.

بایرام‌زاده تصریح کرد: پروژه‌هایی همچون گردشگری از قبیل باغ رستوران‌ها و سایر مراکز تفریحی شهرستان اهر به سمت مسیر گردشگری اهر-مشگین‌شهر سوق می‌دهیم؛ یقین بدانید به پروژه‌های گردشگری این مسیر رفته‌رفته اضافه می‌شود.