آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 11468
پنجشنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر:

‌۲۸ میلیارد تومان در طرح تحول سلامت بهداشت و درمان اهر هزینه شد

‌۲۸ میلیارد تومان در طرح تحول سلامت بهداشت و درمان اهر هزینه شد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نیری‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر با اشاره به اینکه با اجرای پروژه‌های متعدد در حوزه بهداشت و درمان اهر در اشکال مختلف برای ۹۰ نفر اشتغال‌زایی شده است، اظهار کرد: برخی از نیروی انسانی از طریق هماهنگی دولت به‌صورت متمرکز و با برگزاری آزمون، گزینش و در بیمارستان جذب و به‌کارگیری شده‌اند و شبکه بهداشت و درمان اهر در این زمینه هیچ نقشی نداشته است.

وی ادامه داد: برخی دیگر از نیروهای انسانی از طریق شرکت‌های طرف قرارداد به سیستم شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان واردشده‌اند، به‌طور مثال ناوگان حمل و نقل به بخش خصوصی واگذار شده و شرکت خود راننده استخدام می‌کند و بعد از تأیید گزینش آن‌ها شروع به کار می‌کند و در این راستا شبکه بهداشت هیچ‌گونه نقشی جز گزینش افراد شرکت‌های طرف قرارداد ندارد.

نیری‌پور با تأکید بر اینکه ۹۰ نفر نیروی انسانی جذب شده در بخش‌های مختلف شبکه بهداشت و بیمارستان اصلاً استخدامی دولت و وزارت بهداشت نیستند، ادامه داد: شرکت طرف قرارداد این افراد را به‌کارگیری کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به اینکه ارائه خدمات سلامت‌محور در قالب پزشک خانواده نزدیک به ۷۰ درصد جمعیت طی مراحل قانونی به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: این شرکت از سال گذشته شروع به کار و در این راستا نسبت به جذب نیروی انسانی کرده است و شبکه بهداشت با گزینش افرادی معرفی‌شده از سوی این شرکت مجوزهای لازم را صادر کرده در حالی که این افراد اصلاً نیروی استخدامی شبکه بهداشت و درمان نیستند.

وی سپس افزود: به برکت اجرای طرح تحول سلامت که از طرح‌های موفق دولت تدبیر و امید است ۹۰ نفر از جوانان بیکار شهرستان اهر در این راستا از طریق شرکت طرف قرارداد و در قسمت‌های مختلف به‌کارگیری شده‌اند ولی به این موضوع از این زاویه نگاه نمی‌شود و صرفاً مدعی می‌شوند که این افراد فامیل هستند ولی ما نمی‌توانیم بگوییم که شرکت چه کسی را به کار بگیرد یا نه ولی این را می‌توانیم بگوییم که ما دخالتی نداریم.

نیری پور بابیان اینکه وزارت بهداشت و درمان به این‌گونه مسائل و موارد به‌طور کامل رصد می‌کند، ابراز داشت: اگر خدای‌ناکرده تخلفی از این بابت صورت گیرد با متخلفان برخورد می‌کنند و در سیستم شبکه بهداشت به‌هیچ‌وجه فامیل بازی نداریم اگر دولت و وزارتخانه نیز خود با آزمون نفراتی را استخدام کند یقیناً تمامی جوانب را در نظر می‌گیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با ذکر این‌که تا پایان سال جاری نزدیک به ۴۰۰ مترمربع فضای فیزیکی مراکز درمانی در راستای طرح تحول نظام سلامت دولت یازدهم افزایش می‌یابد، بیان کرد: در مجموع در طول بیست ماه گذشته بیش از ۲۸ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان شهرستان اهر هزینه شده است.

انتهای پیام/