آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 60036
چهارشنبه - ۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

‍  آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد با صرف هزینه مراسمات ترحیم متوفیان کرونایی در اهر

‍  آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد با صرف هزینه مراسمات ترحیم متوفیان کرونایی در اهر

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی بلبلی مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر از آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در ایام کرونایی خبر داد، گفت: تعدادی از خانواده‌های متوفیان کرونایی با اختصاص هزینه‌های ترحیم و احسانات خود زمینه آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

وی با قدردانی از حمایت‌های خیرین و مردم نوع‌دوست از زندانیان و خانواده‌های آنان افزود: خانواده‌های متوفیان که هزینه مراسمات ترحیم را صرف آزادی زندانیان کردند در حدود ۴۰۰ میلیون تومان بود.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر ادامه داد: برخی از خانواده‌های متوفیان نیز هزینه احسانات خود را صرف تأمین ۴ دستگاه تبلت برای فرزندان زندانیان بی‌بضاعت کردند که در ایام کرونایی هیچ‌گونه امکانی برای تحصیل مجازی نداشتند و کمیته امداد نیز ۶ دستگاه تبلت برای فرزندان زندانیان تأمین کردند.

بلبلی تصریح کرد: متأسفانه شرایط زندگی خانواده برخی از زندانیان جرایم غیرعمد به گونه‌ای است که حتی دسترسی به تلویزیون و مایحتاج روزمره را هم ندارند به عبارتی هنوز ۳۶ نفر از فرزندان زندانیان نمی‌توانند از تحصیل در فضای مجازی به دلیل نبود تلفن همراه و تبلت؛ بهره‌مند شوند.

وی از اختصاص هزینه احسان یک خانواده متوفی در قالب بُن خرید کالا به ۴۵ خانواده زندانیان خبر داد، یادآور شد: خانواده یکی از متوفیان به مناسبت شب یلدا؛ کمک هزینه‌ای به حساب ۴۵ خانواده زندانیان واریز کردند تا سفره این خانواده‌ها در این شب خالی نماند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر تصریح کرد: تأمین ۱۷۶ لباس برای فرزندان زندانیان، ۶۰ بسته معیشتی، خرید یک دستگاه تلویزیون و ۵۳ بُن فرهنگی به منظور تأمین لوازم‌التحریر از دیگر احسانات خانواده‌های متوفیان به جای تشریفات اضافی و در ایام کرونایی است.

بلبلی بابیان این‌که ۱۱۵ خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر هستند، گفت: اگر احسانات خانواده‌های متوفیان به سمت آزادی زندانیان سوق یابد؛ ۴۵ زندانی جرایم غیرعمد مستحق آزادی و حمایت‌های خیرین هستند.

وی همچنین از آزادی ۱۸ زندانی جرایم غیرعمد در جریان جشن گل‌ریزان خبر داد، گفت: از اوایل سال‌جاری در حدود ۱۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در قالب اختصاص هزینه‌های مراسمات ترحیم، تشییع، میهمانی‌ها و … از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اهر خاطرنشان کرد: اکثر خیرین که همواره حامی زندانیان و خانواده‌های آنان هستند تأکید دارند گمنام بمانند و کمک‌هایشان در راستای تأمین هزینه‌های خانواده زندانیان و چه در بحث آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مطرح نشود.