به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی در آیین تجدید میثاق آزادگان اهر با شهدا، اظهار داشت: با اشاره به اینکه آزادگان با اسارت خود در پاسداری از خون شهداء سنگ تمام گذاشتند، گفت: ۲۶ مردادماه یادآور جان‌فشانی، ایثارگری و مردانگی است که با صبر و استقامت خود در مقابل دشواری‌های دوران اسارت تاب آورده و امروز سرمشق ایثار و استقامت به شمار می‌روند.

وی افزود: برگزاری بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به دنبال دستیابی به اهدافی چون نهادینه‌سازی فرهنگ پایداری، شناساندن جایگاه آزادگان به آحاد جامعه، تجلیل و تکریم از آزادگان هستیم و امروز اگر پرچم پر افتخار ایران اسلامی در جهان سرافراز و پر افتخار به اهتزاز درآمده بی‌شک به خاطر مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهداء، جانبازان و آزادگان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر بابیان اینکه آزادگان و جانبازان یادگاران زنده شهداء در دوران دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: باید از وجود آزادگان سرافراز برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره برد.

ابراهیمی اضافه کرد: آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام‌آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در میان کینه‌توزی دشمنان و تلخ‌کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال سر دادند و در راه استمرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی تا پای جان ایستادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آزادگان برای عظمت و سربلندی این مرز و بوم از بهترین روزها، ساعات و لحظه‌های خود گذشتند تا در کنج غربت و شکنجه‌های سربازان رژیم بعث عراق برای ملت ایران عزمت و افتخار به ارمغان بیاورند و ما نیز امروز وظیفه‌داریم قدردان این نعمت عظیم باشیم.