به گزارش اهرامروز، دکتر مجید خدابخش در نشست مشترک مجمع نمایندگان و اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سال جاری از سوی دولت، گفت: از دیگر تأکیدات این بخشنامه این است که پروژه‌های قابل افتتاح در سال ۹۷ باید در اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی در استان قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه وضعیت منابع مالی و درآمدهای دولت، مشخص است و نباید در اقدامات استانی به منابع دولتی تکیه کنیم، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات از محل سرمایه گذاری های داخلی و خارجی تلاش کنند.

خدابخش با بیان اینکه امکان بهره برداری کامل از پروژه های نیمه تمام استان با تخصیص اعتبارات دولتی وجود ندارد، تصریح کرد: با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و همچنین افزایش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف می توانیم بسیاری از مشکلات استان را رفع کنیم.

وی با اشاره به پیچیدگی های خاص استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی خطاب به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست که صندوق استانی توسعه ایجاد شود تا با رعایت عدالت و توازن، نسبت به تقسیم اعتبارات اقدام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، اظهار کرد: تبریز ۲۰۱۸، افتخار استان و ایران است و تلاش می کنیم میزبان خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی در تبریز و دیگر شهرستان های استان باشیم.

خدابخش در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان استان مبنی بر لزوم استفاده بیشتر از اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای حوزه روستایی و عشایری، گفت: پیگیری های لازم در این مورد را انجام می دهیم و با توجه به اینکه محدودیتی در استفاده از این اعتبارات برای استان ها وجود ندارد سعی می کنیم سهم بیشتری از رقم در نظر گرفته شده را به استان جذب کنیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مصرف برق و گاز در استان، گفت: در حال حاضر مصرف برق در استان بیشتر از میزان تولید آن است و باید با همکاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، سیاست های مناسبی در راستای ایجاد توازن در این حوزه و همچنین افزایش سرمایه گذاری های حوزه برق اتخاذ کنیم.

در این نشست پس از ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حوزه های مختلف استان توسط مدیران دستگاه های اجرایی، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مختلف پرداختند.

انتهای پیام/