به گزارش خبرنگار اهرامروز، جعفر نوری‌زاده، رئیس کمیته امداد اهر در دیدار با رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر اظهار داشت: یکی از رویکردهای کمیته امداد برون‌سپاری «از مردم به مردم» است، یعنی قصد داریم کمک‌های مردمی روستاها را به مددجویان تحت پوشش همان روستا و روستاهای هم‌جوار سوق دهیم.

🔹 بیش از ۸۰ نوعروس پشت نوبت جهیزیه هستند، از ابتدای سال‌جاری ۳۲ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند تحویل داده‌ایم و در برنامه داریم تا در دهه‌ی فجر امسال ۴۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند با همکاری خیرین تحویل دهیم.

🔹 مواردی داشتیم که اگر جهیزیه برای نوعروس تأمین نمی‌شد، کار به طلاق ختم می‌شد در این زمینه تأمین جهیزیه به حمایت خیرین نیازمندیم. اگر تأمین نیازمندی مددجویان وابسته به اعتبارات دولتی بود قطعاً نمی‌توانستیم به همه‌ی مددجویان رسیدگی کنیم، هرچند تنها ۲۲ درصد منابع کمیته امداد وابسته به اعتبارات دولتی است.

🔹 تأثیر مثبتی که از همکاری با رسانه‌های اهر برای جذب خیرین گرفته‌ایم شاید بی‌نظیر باشد، به عنوان مثال با وساطت یکی از خبرنگاران توانستیم از خیرین ۱۰ میلیون تومان کمک مالی برای مددجویان کمیته امداد دریافت کنیم، از این‌رو همیشه از حمایت خبرنگاران و اصحاب رسانه اهر قدردانی می‌کنیم.

🔹 به همکاری اعضای شورای اسلامی شهرستان اهر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از روستاها جهت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که شامل ۲۰ درصد از مجموع مددجویان می‌شود، همکاری می‌طلبیم.

🔹 یکی از جوانان بازاری اهر در آستانه شَب چِله؛ دو دستگاه تبلت و مقداری پوشاک به ارزش ۴۵ میلیون تومان برای مددجویان کمیته امداد اهداء کردند، تحت پوشش قرار دادن فرزندان یتیم و کمک به مددجویان کمیته امداد انتظاری است که از اعضای شورای شهر و شهرستان داریم.

🔹 در حال حاضر ۴۶۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اهر هستند که شامل ۱۰ درصد از مجموع جمعیت شهرستان اهر می‌شود، هرچند مددجویانی هم به صورت مقطعی خدمات می‌گیرند که آن‌ها جزو این آمار محسوب نمی‌شوند.

🔹 از ابتدای سال‌جاری تا به امروز؛ بیش از ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی پرداخت و برای بیش از ۳۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است، ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی کمیته امداد اهر هنوز پرداخت نشده، چراکه برخی بانک‌ها همکاری لازم را ندارند. در حالی امسال سهم کمیته امداد از تسهیلات اشتغال ۳۲ میلیارد تومان بود. که تنها ۱۴ میلیارد تومان توانستیم پرداخت کنیم.

🔹 ۳ مرکز نیکوکاری در روستاها و ۷ مرکز در شهر اهر داریم، در صورت شرایط آماده راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در روستاهای اهر نیز هستیم