به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی صفرعلیزاده در دیدار با روستائیان شهرستان اهر با اشاره به مشکل آب روستای سامبران اظهار کرد: آبی که قرار است از طریق لوله‌کشی به روستای سامبران انتقال یابد از تصفیه‌خانه شهر اهر است و با توجه به ادامه احداث مجتمع آب‌رسانی به روستاهای شهرستان اهر به طول ۲۵ کیلومتر، این روستا جزو اولویت‌های پروژه آب‌رسانی است.

وی افزود: روستای قلعه ملک و ونه‌آباد که تا دو سال پیش فاقد آب‌لوله‌کشی بود اکنون با اجرای پروژه آب‌رسانی تا این روستا آب‌رسانی کرده‌ایم، این در حالی است که تا گذشته هفته یک‌بار با تانکر به روستای سامبران آب‌رسانی می‌کردیم اما اکنون هر روز تانکر آب و فاضلاب روستایی اهر به این روستا آب‌رسانی می‌کند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر اضافه کرد: همان‌طور که استحضار دارید مجتمع آب‌رسانی یخفروزان از سال ۸۶ در حال احداث بوده که تا سال ۹۳ تنها به ۴ روستای محور مجتمع آب‌رسانی یخفروزان آب‌رسانی شده بود و از سال ۹۳ تا به حال ۲۱ روستای دیگر از آب این مجتمع بهره‌مند شده‌اند.

صفرعلیزاده بابیان اینکه همه می‌دانند که اعتبارات دولتی محدودیت دارد و تخصیص آن به‌صورت یکجا امکان‌پذیر نیست، گفت: علی‌رغم محدودیت منابع مالی دولت، پروژه آب‌رسانی به روستاهای فاقد آب لوله‌کشی شهرستان اهر نه‌تنها خللی وارد نشده بلکه سرعت نیز گرفته است.

وی تصریح کرد: به لحاظ نوسانات قیمت کالا در بازار که پروژه‌های آب‌رسانی مستثنا از آن نبوده مشکلاتی را به وجود آورده که امیدواریم به‌زودی این مشکلات مرتفع شود و در صورت تسریع در اجرای پروژه آب‌رسانی روستاهای چاپان و سامبران در این مسیر جزو اولویت‌های پروژه آب‌رسانی هستند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر خاطرنشان کرد: دولت نسبت به مشکلاتی که روستائیان از کم‌آبی تحمل می‌کنند بی‌تفاوت نیست به‌طوری‌که تاکنون برای آب‌رسانی به روستاهای محور مجتمع آب‌رسانی یخفروزان نزدیک به ۹ میلیارد تومان هزینه کرده است اما اگر کمی روستائیان تحمل کنند مشکلات آبی برطرف می‌شود و آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر تا زمان آب‌رسانی دائم به این روستا هر روز با تانکر آب‌رسانی می‌کنیم.