به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخابات شهرستان اهر بابیان ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی؛ آماده دریافت گزارشات مردمی و مسئولان شهرستانی است، اظهار داشت: شهروندان گزارش تخلفات انتخاباتی را به دستگاه قضایی ارائه دهند تا در نطفه با متخلفان برخورد کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر افزود: در هر مرحله از فرآیندهای انتخاباتی، مُر قانون رعایت می‌شود چراکه معتقدیم برخی افراد فرصت‌طلب که اهداف تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی را دنبال کرده و درصدد ترویج بی‌اعتمادی هستند بهانه دست این افراد ندهیم.

وی بابیان این‌که غصب عناوین توسط کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر پیگرد قانونی دارد، ابراز داشت: بارها دیده شده که برخی از کاندیداها برای عوام‌فریبی از القاب دکتر، مهندس و … استفاده کرده که این امر یک تخلف انتخاباتی محرز است، در دوره قبلی برای تعدادی از کاندیداها به خاطر استفاده از القاب دروغین پرونده تشکیل یافته و در دستگاه قضایی محکوم شدند که هنوز هم تبعات آن را باید تحمل کنند.

عبدالهی از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهر خبر داد، گفت: تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضایی شهرستان اهر در شعب ویژه به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود تا عرصه انتخابات از تهدیدات تخلفات امن بماند.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با ذکر این‌که برای تخلفات انتخاباتی پرونده قضایی تشکیل می‌شود، بیان کرد: دستگاه قضایی در انتخابات با رعایت اصل بی‌طرفی در کنار دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی؛ برای برگزاری انتخاباتی امن‌، سالم و پرشور تلاش می‌کند.

وی بر لزوم نظارت مستمر دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: متأسفانه عمده تخلفات انتخاباتی از قبیل تخریب چهره‌های شاخص، تبلیغات زودهنگام و … در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و دادستانی به تخلفات انتخاباتی که جنبه عمومی دارد با پیگیری‌های قانونی با متخلفان برخورد قاطع می‌کند.

عبدالهی با تأکید بر این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی کاندیداها و مراکز رأی‌گیری در روز انتخابات بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تبلیغات زودهنگام به منزله تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و با بانیان برخورد می‌کنیم، فرقی نمی‌کند مراسم عزاداری، عروسی، فعالیت انتخاباتی و … باشد هرگونه تجمعات که موجب گسترش شیوع ویروس کرونا شود زحمات کادر درمان و سایر عوامل را زیرسؤال می‌رود.

دادستان عمومی و انقلاب اهر خاطرنشان کرد: ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی، قوانین و ضوابط انتخاباتی تفاوتی ندارد که کاندیداها، اعضای ستاد انتخاباتی آنها یا طرفداران‌شان باشد؛ با جدیت و بدون اغماض منتظر برخورد دستگاه قضایی باشند.