به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهندس زاهد محمودی در بازدید از معدن مس مزرعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه معادن ظرفیتی برای شهرستان اهر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: اهر دارای معادن متعدد مس و طلا است که توسعه آن‌ها علاوه بر مزیت‌هایی که دارد می‌تواند در زمینه اشتغال نیز مؤثر باشد.

وی استفاده از ظرفیت معادن در جهت رونق اشتغال و بهبود مسائل اقتصادی ضروری دانست، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده و دولت تدبیر و امید بر تحقق منویات رهبری تأکید دارد ما نیز تلاش می‌کنیم تا برای بهره‌وری هر چه‌بهتر از ذخایر معدنی، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال جذب کنیم.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه توسعه معادن شهرستان اهر و رفع موانع پیش روی آن‌ها اشتغال پایدار برای جوانان بیکار ایجاد می‌کند، گفت: توسعه معدن مس مزرعه و افتتاح معدن مس انجرد در زمینه اشتغال می‌تواند تحول‌آفرین باشد.

محمودی با تاکید بر اینکه پنج معدن در هسته کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر تعریف‌شده است، این معادن شامل معادن مس انجرد، گاودل، مزرعه، زگلیگ و کارخانه آهک هیدراته می‌شود، البته شهرستان اهر دارای معادن بسیاری است که سرمایه‌گذاران در صورت رغبت می‌توانند در معادن این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و اشتغال ایجاد کنند.

در ابتدای نشست و بازدید فرماندار شهرستان اهر، مدیرعامل شرکت معدن مس مزرعه توضیحاتی در این خصوص فعالیت این معدن داد و بر لزوم توسعه معدن مس مزرعه تاکید کرد.

انتهای پیام/