به گزارش اهرامروز به نقل از آنا، مهدی محمدی‌فاضل در نشست با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر،این معدن را یکی از بزرگ‌ترین معادن استان آذربایجان شرقی ذکر کرد که با همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی با وجود تحریم‌های ظالمانه توانسته است علاوه‌بر کارآفرینی، قدم‌های مؤثری را در توسعه صادرات غیرنفتی بردارد.

مدیرعامل مجتمع مس انجرد افزود: مطمئناً همکاری دوجانبه و ارتباط مستمر بین صنعت و دانشگاه در ارتقا و بهبود کمی و کیفی تولید نقش مؤثری خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در تربیت نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده و اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بر ضرورت تداوم این همکاری‌ها تأکید کرد.

مدیرعامل مجتمع مس انجرد با ارائه گزارشی از این مجتمع عظیم معدنی بیان کرد: با راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه با ظرفیت اسمی سالانه ۳۰ هزار تن، زمینه برای اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر از جوانان که بیش از ۹۵ درصد آنان جوانان بومی شهرستان و روستاهای همجوار معدن هستند، فراهم شده است.

این مقام مسئول با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و کارآفرینی و تلاش برای تولید به برنامه‌های آتی این معدن اشاره و اضافه کرد: در فاز دوم این پروژه معدنی که عملیات اجرایی آن آغاز شده است، تولید سالانه از ۳۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد و زمینه برای اشتغال بیش ۲ هزار نفر نیروی جوان و تحصلیکرده جدید فراهم می‌شود.

این نشست صمیمی که با حضور اعضای هیئت رئیسه و استادان مرتبط در رشته‌های فنی و علوم پایه و مسئولان مجتمع مس انجرد برگزار شد، اعضای حاضر نظر و پیشنهادهای خود را برای تداوم همکاری‌های بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و مجتمع مس انجرد بیان کردند و در ادامه شرکت‌کنندکان به‌همراه مدیران این مجتمع از قسمت‌های مختلف معدن، کارخانه، سد باطله و پروژه‌های در دست اجرا بازدید کردند و شرح لازم از سوی مدیرعامل مجتمع ارائه شد.