به گزارش خبرنگار اهرامروز؛ محمدرضا شاملو در بازدید از اجرای طرح‌های عمرانی روستا‌های اهر و هریس گفت: امسال هزینه های عمرانی روستا‌های کشور از اعتبارات ملی و استانی تعین شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲.۵ برابری داشته است.

وی از تهیه و بازنگری طرح هادی بیش از ۳۷۰۰ روستای کشور توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: روستا‌هایی که خواستار افزایش محدوده باشند با در نظر گرفتن کاربری اراضی و حفظ آب و خاک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

شاملو با تأکید بر ممنوعیت ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا‌ها خاطرنشان کرد: بسیاری از درخواست‌ها برای افزایش محدوده روستا عمدتاً از سوی غیربومی‌ها مطرح می‌شود، اما بنیاد مسکن اجازه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی و مرغوب روستا را نخواهد داد، چراکه این مسائل و درخواست‌های کاذب را با حساسیت دنبال می‌کنیم.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واحد‌های تولیدی مستقر در روستا‌ها طبق ضوابط و دستورالعمل‌ها حمایت می‌کند و درخواست‌های تولیدکنندگان روستایی در روستای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در زمینه الحاق به محدوده و یا تملک اراضی برای ایجاد واحد تولیدی در روستا‌ها در بنیاد مسکن به صورت خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: امسال از اعتبارات قیر رایگان و تبصره ۵ قانون بودجه کشور نزدیک به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی روستا‌های آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی کرده‌ایم و در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استان قرار می‌گیرد.

شاملو با ابراز نگرانی از کم‌توجهی به بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی برخی از روستا‌های شهرستان اهر افزود: بی‌توجهی به پاکسازی جوی آب و رهاسازی فضولات حیوانی در داخل برخی از روستا‌های اهر می‌تواند منشأ آلودگی و بیماری باشد و لازم است در زمینه رعایت بهداشت محیط و نگهداری از طرح‌های عمرانی فرهنگ‌سازی شود.

 

خبر از: علی دایلاری اصل