به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی سلطانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه بزرگراه اهر – تبریز یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی است، اظهار کرد: با عملیات آسفالت‌ریزی بزرگراه اهر – تبریز توسط سه پیمانکار، امسال ۳۰ کیلومتر از این بزرگراه به زیر بار ترافیکی می‌رود.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته و امسال ۵۰ میلیارد تومان به بزرگراه اهر – تبریز اعتبار اختصاص‌یافته است، گفت: ۲۲ میلیارد از مجموع اعتبار این بزرگراه شهریورماه سال گذشته اختصاص‌یافته و ۲۹ میلیارد دیگر نیز بهمن‌ماه سال جاری پرداخت می‌شود و علاوه بر این‌ها ۵ میلیارد تومان نیز به‌صورت نقدی تخصیص‌یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهر ادامه داد: برخی از سرمایه‌گذارانی که برای ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در حریم جاده‌ها علاقه‌مند هستند می‌بایست حریم جاده را رعایت کنند و دستگاه‌های متولی در شهرستان اهر پس از تکمیل پرونده برای این‌گونه طرح‌ها جهت اخذ مجوز به استان ارجاع می‌دهند.

سلطانی با تأکید بر اینکه دانشگاهیان، مردم و صنعتگران از مشکلاتی که پلیس‌راه اهر – تبریز ناشی می‌شود گله‌مندند، خاطرنشان کرد: زمینی برای استقرار پلیس‌راه اهر – تبریز خریداری‌شده و انتقال این پاسگاه مستلزم آن است که خود پلیس‌راه درخواست انتقال را بدهد.

سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری هستند

حسن باقرپور رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر در ادامه این جلسه بابیان اینکه بروکراسی‌های اداری مانعی پیش روی سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ایجاد می‌کند، اظهار کرد: گاهاً برخی از استعلامات موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاری که برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان علاقه نشان داده نیمه‌راه از تصمیم اش صرف‌نظر کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اهر اضافه کرد: هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه شهرستان اهر در حوزه گردشگری نیاز به اصلاح دارد و در بین این هسته‌های کلیدی دو منطقه نمونه گردشگری سد ستارخان و پارک جنگلی فندق لو است.

وی بابیان اینکه طبق قانون جاری پارک جنگلی فندق لو به‌صورت بلندمدت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی واگذار نمی‌شود، گفت: در این راستا فقط می‌توان این پارک جنگلی را به‌صورت بلندمدت به دهیاری‌ها و یا شهرداری‌ها واگذار شود درحالی‌که سرمایه‌گذارانی داریم که می‌خواهند میلیاردی در پارک جنگلی سرمایه‌گذاری کند ولی بازگشت سرمایه آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

باقرپور تأکید کرد: اگر در صورت اینکه موانع و درخواست‌های سرمایه‌گذاران محقق شود آن‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری شهرستان اهر را دارند و در واقع سرمایه‌گذاران بخش خصوصی راغب به سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری شهرستان هستند.

انتهای پیام/