به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان اهر که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون تومان برای احداث فاز دوم شهرک صنعتی شهرستان اهر اختصاص‌یافته و این اعتبار کافی نیست و برای اجرای این پروژه نیازمند دو برابر اعتبار تخصیص‌یافته هستیم.

فرماندار اهر با اشاره به اینکه شهرک صنعتی اهر با وجود تعداد بالای واحدهای صنعتی و تولیدی نیاز به تصفیه‌خانه داریم، افزود: متأسفانه واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی اهر برای گرفتن انشعاب مجبور هستند تا به مرکز استان مراجعه کنند در صورتی می‌توان با واگذاری انشعاب آب، برق، گاز و غیره در شهرستان اهر گره از مشکلات واحدهای صنعتی گشود.

وی اضافه کرد: واقع‌شدن پلیس‌راه در داخل محدوده شهری باعث نارضایتی صاحبان صنایع در شهرک صنعتی شده است، گاهاً در تردد ماشین‌آلات واحدهای صنعتی موجب جریمه شدن آن‌ها می‌شود در حالی که زمینی برای استقرار پلیس‌راه در محدوده روستای زنجیربولاغ خریداری‌شده است.

عابدی بابیان اینکه در خصوص انتقال پلیس‌راه اهر – تبریز به محل با رئیس پلیس راهور کشور مکاتباتی انجام‌شده است، گفت: زمین پلیس‌راه اهر – تبریز آماده بوده و در صورت همکاری مسئولین ذی‌ربط پلیس‌راه اهر – تبریز به محل جدید انتقال می‌یابد.

فرماندار اهر از احداث چندین کارخانه صنعتی بزرگ در شهرک صنعتی این شهرستان خبر داد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش برای جذب واحدهای صنعتی و احداث چندین کارخانه صنعتی بزرگ در شهرک صنعتی اهر، قطعاً با ایجاد چنین کارخانه‌هایی نیاز به توسعه شهرک صنعتی خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه اراضی عملیاتی شهرک صنعتی شهرستان اهر در حدود ۱۰۰ هکتار است، یادآور شد: سرمایه‌گذاران فعال در شهرک صنعتی اهر در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به همراهی نیازمند هستیم این در حالی است فعالیت واحدهای صنعتی این شهرک قابل‌مقایسه با دیگر شهرها نیست.

عابدی با انتقاد از اینکه صاحبان صنایع شهرک صنعتی اهر برای بازگشت به شهر اهر مجبور هستند تا ۶ کیلومتر مسافت را طی کنند، اضافه کرد: یکی درخواست‌های صاحبان صنایع شهرک صنعتی اهر آسفالت معابر و خیابان‌ها، احداث تصفیه‌خانه، ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی این شهرک است.