به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جمع زندانیان اهر به مناسبت بزرگداشت هفته‌ی قوه قضائیه با اشاره به این‌که پایش و غربال‌گری زندانیان از سیاست‌های آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه است، اظهار داشت: دستورالعمل آیت‌الله رئیسی در رابطه با پایش و غربال‌گری زندانیان؛ موجب آزادی زندانیان در شهرستان، استان و کشور شده است.

رئیس دادگستری اهر بر لزوم اجرای دستورالعمل پایش و غربال‌گری زندانیان زندان اهر تأکید کرد و افزود: اگر این دستورالعمل ماهانه به صورت دقیق اجرا شود آزادی زندانیانی را در پی خواهد داشت. البته این دستورالعمل در قالب ۷ بند به زندان ابلاغ شده که شامل زندانیان جرایم غیرعمد می‌شود.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی دادرسی در دستگاه قضایی شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: برای حفظ آبروی مراجعه‌کنندگان، زندانیان، شاکیان و متهمان؛ سامانه دادرسی الکترونیکی در دستگاه قضایی فعال شده و از طریق این سامانه به قید فوریت به پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

نظری همچنین از مساعدت نقدی ۴۰۰ میلیون تومانی خیرین در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در این شهرستان خبر داد و گفت: طی سه ماهه نخست سال‌جاری، ۱۵ نفر ار زندانیان جرایم غیرعمد در شهرستان اهر از بند زندان آزاد شده‌اند.

رئیس دادگستری اهر بابیان این‌که زندانیان دارای حسن اخلاق و رفتار به مناسبت هفته‌ی قوه قضائیه به مرخصی ۸ روزه می‌روند، ابراز داشت: همچنین با درخواست امام جمعه اهر به مناسبت انتخاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب؛ مرخصی زندانیان به ۱۰ روز افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر این‌که سال گذشته شیوع ویروس کرونا در زندان اهر نگرانی‌هایی به وجود آورده بود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری زندانیان و مسئولان شهرستانی و با تدابیری که اتخاذ شده بود؛ شیوع کرونا اواخر سال گذشته در زندان اهر مهار شد.

خبر از: علی دایلاری اصل